جنون تبلیغات یا خلاقیت؟

در روزهای اخیر، بهرنگ علوی، بازیگر سینما با انتشار رشته‌استوری‌هایی مدعی شد یک نفر شیشۀ خودرویش را شکسته. او گفت این فرد عروسکی داخل خودرو انداخته و پیامی تهدیدآمیز برایش نوشته. این بازیگر گفت به آدرسی می‌رود که روی عروسک طلسم‌شده، نوشته.

جنون تبلیغات یا خلاقیت؟
226023

به گزارش جهت پرس؛ با این‌حال کمی بعد مشخص شد که همۀ‌ این کارها ساختگی بوده و برای تبلیغ یک سریال شبکۀ خانگی است. اقدامی که با اعتراض بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

فتحی، کارگردان این سریال در صفحه‌اش نوشت که خبری از این مدل تبلیغ نداشته. او اشاره کرده که جنس تبلیغات رسانه‌ای باید منطبق با شرایط روحی و ذهنی جامعه باشد.

شیوه تبلیغی که به آن بازاریابی پارتیزانی می‌گویند و بر روش‌های خلاقانه، غیرمعمول و شوکه‌کننده برای جلب مخاطب تاکید دارد. با این‌حال آنطور که معلوم است در این مورد، نه‌تنها مخاطب جذب نشده که احساسات منفی برانگیخته شده است.