حجت الاسلام بهاری:

توان اطلاعاتی ایران فراتر از تصور است

یک کارشناس گفت: اینکه رژیم صهیونسیتی با پشتیبانی سرویسهای اطلاعاتی آمریکا ، عربستان ، اردن ، انگلیس ، فرانسه ، آذربایجان و ۱۵ کشور دیگر و با دریافت اطلاعات ماهواره ای آنها فردی را ترور کند ، اشراف اطلاعاتی نیست.

توان اطلاعاتی ایران فراتر از تصور است

به گزارش جهت پرس؛ حجت الاسلام ابراهیم بهاری در خصوص تبیین اطلاعاتی وعده صادق ۲ به «جهت پرس» گفت: هنگامی که شهید اسماعیل هنیه در تهران ترور شد ، بسیاری از مردم و حتی مسئولان دولتی از توان اطلاعاتی اسرائیل ترسیدند و نیروهای امنیتی کشور را سرزنش کردند.

وی ابراز کرد: هنگامی هم که پنج هزار نیروی حزب‌الله توسط دستگاه های پیجر زخمی شدند و سپس شهید سید حسن نصرالله ترور شد ، این موج قویتر شد و حتی بسیاری از نیروهای بدنه نظام و روحانیون نیز از اشراف اطلاعاتی اسرائیل گفتند و توی دل مردم را خالی کردند.

بهاری با بیان اینکه  توان اطلاعاتی و نظامی ایران  بسیار فراتر از تصور است، ادامه داد: ترور کار چندان سختی نیست بلکه تامین امنیت بارها و بارها سخت تر از ترور است ولی حتی این روشنگری هم روی برخی به ظاهر دلسوزان که مدام در حال سیاه نمایی بودند، تاثیر چندانی نداشت. تا اینکه وعده صادق ۲ انجام شد.
بهاری گفت: با این عملیات و شلیک موشک های ایرانی به قلب سرزمین های اشغالی، مردم بسیار خوشحال شدند. البته با دیدن موشک‌هایی که با سرعت ۴ کیلومتر بر ثانیه بر روی سر صهیونسیت ها فرود آمد ولی این تنها یک روی سکه است.آن روی سکه را فقط سران رژیم می‌دانند و نیروهای امنیتی و نظامی ما.

این کارشناس با اشاره به اینکه این امر چند نکته مهم دارد،گفت: پیش از حمله موشکی ایران ، بسیاری از سامانه های پدافندی اسرائیل و آمریکا در منطقه توسط حمله  سایبری منحصربفرد از کار افتاد. این توان سایبری کمتر از توان موشکی نیست. سازمانهای سایبری جهان از این حمله شوکه شدند.

وی عنوان کرد: دومین نکته اینکه مراکزی که به آنها حمله شد ، با دقت انتخاب شدند. چگونه در اسرائیل که کوچکترین تحرکی را زیر نظر دارد این حجم از اطلاعات تهیه و به ایران ارسال شد تا مورد حمله قرار گیرد؟ این یعنی توان اطلاعاتی ، نه ترور افراد.

بهاری گفت: سومین نکته اینکه چند مرکز اطلاعاتی و امنیتی بسیار مهم رژیم صهیونسیتی از جمله موساد و شاباک در این حمله مورد هدف قرار گرفت. حتی مراکزی که کاملا گمنام بودند ولی کارهای اطلاعاتی‌ بسیار حساس انجام می‌دادند و در این حمله منهدم شد.
از جمله مرکزی که در آن جاسوسان اسرائیلی‌ وظیفه ترور شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله را بر عهده داشتند.
چگونه این مراکز شناسایی شد؟

این کارشناس ابراز کرد: در عملیات وعده صادق ۲ برخلاف وعده صادق یک فیلمهای بسیاری به صورت آنلاین از هدف قرار گرفتن مراکز نظامی و امنیتی اسرائیل تهیه و پس از چند دقیقه به دست مردم ایران رسید.
در رژیمی که به شدت بر تمام ارکان مردمش مسلط است چگونه این حجم زیاد از فیلم‌ تهیه و با سرعت به سراسر جهان منتقل شد؟ اینها یعنی اشراف اطلاعاتی.
بهاری گفت: اینکه رژیم صهیونسیتی با پشتیبانی سرویسهای اطلاعاتی آمریکا ، عربستان ، اردن ، انگلیس ، فرانسه ، آذربایجان و ۱۵ کشور دیگر و با دریافت اطلاعات ماهواره ای آنها فردی را ترور کند ، اشراف اطلاعاتی نیست.

این کارشناس گفت: البته بدانید این شروع یک جنگ گسترده اطلاعاتی است که در نتیجه ی آن در آینده نزدیک دهها تن از افراد شاخص رژیم حذف فیزیکی خواهند شد.