تبلیغ هوش مصنوعی کوکاکولا زیر آتش انتقاد کاربران؛ از «صرفه‌جویی میلیونی» تا «حذف هنرمندان واقعی»

جدیدترین تبلیغ سال نو شرکت کوکاکولا که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده، با موجی از واکنش‌های منفی در فضای مجازی روبه‌رو شده است. کاربران و فعالان هنری این اثر را «فاقد زیبایی بصری»، «بی‌روح» و «شرم‌آور» توصیف کرده‌اند و می‌گویند این برند چند میلیارد دلاری، با حذف هنرمندان واقعی صرفاً به دنبال صرفه‌جویی اقتصادی بوده است.

تبلیغ هوش مصنوعی کوکاکولا زیر آتش انتقاد کاربران؛ از «صرفه‌جویی میلیونی» تا «حذف هنرمندان واقعی»
273361

به گزارش جهت پرس؛ فعالان فضای مجازی تبلیغ جدید غول صنایع نوشیدنی کوکاکولا را « فاقد زیبایی بصری» توصیف کرده و به این شرکت در استفاده از خلاقیت انسانی نمره صفر داده‌اند.
کاربران می گویند بر خلاف ادعای بیانیه این شرکت که استفاده از هوش مصنوعی را نشان دهنده پیشرفت می‌داند، با این روش تبلیغات این شرکت نه تنها به هنرمندان واقعی مجال هنرنمایی نداده بلکه به نفع خود صرفه‌جویی اقتصادی کرده است.

تبلیغ شرکت کوکاکولا برای سال جدید میلادی با نیم نگاهی به تبلیغ اصلی کوکاکولا در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است،‌ اما در اثر جدید مجموعه‌ای از حیوانات انسان‌واره (anthropomorphic) که هنگام عبور کامیون کوکاکولا از سراسر جهان واکنش نشان می‌دهند،‌ جای انسان های واقعی و شادی آن ها را گرفته اند. تنها شخصیت انسانی آن، بابانوئل است که بر اساس طراحی‌های کلاسیک اولیه شرکت ساخته شده است.

کاربران این تبلیغ را «چندش آور» و «شرم آور» توصیف کرده و می گویند که «تبلیغ ارزان و بی‌روح کوکاکولا» هرگز نمی تواند گرمای جشن های کریسمس را به مخاطب القاء کند. این در حالی است که درآمد خالص این شرکت تنها در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۷ میلیارد دلار بوده است.


تبلیغ ارزان قیمت ۲۰۲۵ کوکاکولا «هرگز» به اندازه تبلیغ کریسمس کوکاکولا با حال و هوای گرم و آرامش‌بخش دهه ۱۹۹۰ نخواهد بود.


این چندش‌آور است. شما یک شرکت چند میلیارد دلاری هستید. به انیماتورهای واقعی پول بدهید. این چندش‌آور است.


فقط در بی عرضگی پا را فراتر نهاده اند


خداییش فقط یه فریمش رو دقیق نگاه کنید، افتضاحه! این تکه چوب چرا تو هوا معلق مونده؟ چقدر بی‌عرضه‌ان که این چیزای ساده رو نمی‌فهمن و درستش نمی‌کنن. واقعاً آشغال زشت و احمقانه‌ایه


موضوع تعجب‌آوری که وحشتناک هم هست این که نمی توان باور کرد شرکتی که در سال ۲۰۲۴، ۴۷ میلیارد درآمد کسب کرده، نمی‌تواند چند میلیون به تیمی از هنرمندان با استعداد بپردازد. این «پا را فراتر گذاشتن» نیست، حرص و طمع است.


شرکت چند میلیارد دلاری فراملی نمی‌تواند از پس هزینه‌های استخدام بازیگران، هنرمندان، نوازندگان و غیره برآید.


مدیران کوکاکولا: «چگونه می‌توانیم همچنان کاری کنیم که طرفدارانمان از ما متنفر باشند؟»


شرکت چند میلیارد دلاری با یک بخش بازاریابی مسخره! هنرمندان واقعی را همانطور که قرار است استخدام کنید. این خیلی بی‌احترامی است.


کوکا کولا، تو چقدر پول در می‌آوری و به هنرمند واقعی پولی نمی‌پردازی. هیچ کس مزخرفات تولید شده توسط هوش مصنوعی را که هیچ روحی پشت آن نیست، نمی‌خواهد. دلم برای روزهای قدیم با خرس‌های قطبی تنگ شده است.