تبلیغات به “چتجیپیتی” راه یافت
به رغم عدم علاقه «سم آلتمن» قرار است تبلیغات به «چتجیپیتی» هم راه یابد.
به گزارش جهت پرس؛ شرکت «اوپنایآی»(OpenAI) در حال حرکت به سمت تبلیغات است. «سارا فریار»(Sarah Friar) مدیر مالی اوپنایآی در یک بیانیه گفت که این شرکت در حال بررسی یک مدل کسبوکار تبلیغاتی است و قصد دارد درباره زمان و مکان نمایش تبلیغات فکر کند.
به نقل از تک کرانچ، فریار در بیانیه بعدی تاکید کرد که اوپنایآی هیچ برنامه فعالی را برای پیگیری تبلیغات ندارد اما به نظر میرسد که این ایده، گزینه روی میز شرکت است.
سازنده «چتجیپیتی»(ChatGPT) تاکنون برای پشتیبانی از توسعه فناوریهای هوش مصنوعی مولد خود به اشتراکها متکی بوده اما هزینه ساخت و سرویسدهی این مدلها به طور چشمگیری بالاست و میلیاردها دلار مورد نیاز است که سرمایهگذاران باید مایل به پرداخت آن باشند.
در هر حال، این حرکت برای «سم آلتمن»(Sam Altman) بنیانگذار اوپنایآی ناراحتکننده به نظر میرسد. در یک گفتوگو که اخیرا در «مدرسه بازرگانی هاروارد» انجام شد، از آلتمن پرسیده شد که آیا شرکت ممکن است تبلیغات را برای گسترش گزینههای دسترسی بپذیرد. آلتمن پاسخ داد: این آخرین راهحل خواهد بود. من نمیگویم اوپنایآی هرگز تبلیغات را در نظر نمیگیرد اما این کار را دوست ندارم و فکر میکنم که ادغام تبلیغات با هوش مصنوعی ما برای من ناراحتکننده است.
اخبار پیشنهادی
سرمایهگذاری ۴۰ برابری عربستان نسبت به ایران در هوش مصنوعی
مقایسه بودجههای اختصاصیافته به هوش مصنوعی در ایران با کشورهای منطقه، تصویری چالشبرانگیز را ترسیم میکند. عربستان سعودی با سرمایهگذاری بیش از ۲ میلیارد دلار، امارات با ۱.۲ میلیارد دلار و ترکیه با تخصیص ۷۰۰ میلیون دلار به سرعت در حال پیشروی هستند.
نظرات
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
از ارسال نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد خودداری کنید.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نماييد.
نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.