تبدیل مراکز صید یمن به سربازخانه آمریکا و انگلیس

وزارت شیلات یمن خبر داد که نیروهای امارات با بیرون انداختن ماهیگیران یمنی از مراکز صید، این مراکز را به سربازخانه نظامیان آمریکایی و انگلیسی تبدیل کرده‌اند.

تبدیل مراکز صید یمن به سربازخانه آمریکا و انگلیس

وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن، پنجشنبه، خبر داد که نیروهای امارات و مزدوران این کشور موسوم به شبه‌نظامیان «الحزام الامنی» در استان «ابین» (جنوب یمن) به ماهیگیران یمنی تعرض کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از وزارت شیلات یمن، نیروهای امارات با تیراندازی، صیادان یمنی را از یک مرکز صید در استان ساحلی ابین بیرون انداخته‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای امارات و مزدوران وابسته به آن‌ها مرکز صید منطقه «المطلع» در شهرستان «خنفر» از توابع استان ابین را به سربازخانه نظامیان آمریکایی و انگلیسی تبدیل کرده‌اند و هزاران ماهیگیر را از منبع رزق خانواده‌شان محروم نموده‌اند.

وزارت شیلات یمن با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از ماهیگیران این کشور در اقدامی مشابه از مناطق صید دیگری در ابین، عدن و شبوه در جنوب یمن بیرون انداخته شده‌اند، افزود که نیروهای امارات اجازه نزدیک شدن ماهیگیران به مناطق مذکور را نمی‌دهند و با بولدوزها و نظامیان این مناطق را تحت محاصره خود درآورده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این اقدام در راستای زیاده‌خواهی‌های توسعه‌طلبانه امارات برای تسلط و اشغال مناطق جنوبی یمن صورت گرفته است. وزارت شیلات یمن در پایان همچنین از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوقی خواست که برای فشار به امارات و مزدوران این کشور به منظور تخلیه مراکز صید اقدام نمایند.