بیش از 11 هزار مورد گازگرفتگی سگ‌های ولگرد در مشهد

هر روز شاهد انتشار اخباری از حملات و گازگرفتگی سگ های ولگرد در کلانشهرمشهد هستیم اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود و معضلات حضور سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر ادامه دارد.

بیش از 11 هزار مورد گازگرفتگی سگ‌های ولگرد در مشهد

مجید جلالی کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در سال گذشته 14 هزار و 97 نفر مورد حیوان گزیدگی از سوی حیواناتی همچون روباه، گربه، شغال، سگ، گرگ، خرس، گاو، گوشفند، بز و غیره قرار گرفتند که از این تعداد 11 هزار و 315 مورد گازگرفتگی از سوی سگ بوده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد گازگرفتگی‌ها از سوی سگ بوده است، افزود: تمام این افراد با واکسن و تزریق آمپول‌هاری درمان شدند.

جلالی بازه سنی افراد گاز گرفته شده را 2تا 90 سال ذکر کرد و تصریح کرد: افرادی که مورد گازگرفتگی سگ واقع شدند از تمام گروه‌های سنی بودند و بیشترین آمار در این خصوص در دو گروه سنی کودک و نوجوان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این موارد بیشتر در محیط‌های روستایی و مناطق حاشیه شهر مشهد بوده است و در جلسات زیادی که میان مسئولان شهری و استانی برگزار شده به این موضوع به طور ویژه پرداخته شده و از مسئولان مربوطه در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌خواهیم که نسبت به جمع‌آوری حیوانات رها شده که خطرات زیادی برای انسان‌ها دارند، اقدامات لازم را صورت دهند تا با مشکلاتی نظیر حیوان گزیدگی در گروه‌های سنی مختلف مواجه نباشیم.

همه روزه اخبار زیادی از حملات و گاز گرفتگی‌های سگ‌های ولگرد می شنویم اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود. این سگ‌های بدون صاحب همچنان در کوچه و خیابانهای سطح شهر جولان می دهند و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می آورند.