پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با جهت:

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نظارت اصولی شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها گفت: برای عده‌ای تحمل قانون دشوار است و درصددند برای تخلفاتی که درگذشته داشته‌اند، سرپوش بگذارند.

منتشر شده در 5 خرداد 1400
در سرویس

محمد جواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جهت درباره تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات ساختار شکنانه برخی کاندیداها در برخورد گزینشی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها، اظهار کرد: بسیاری از کاندیداهای جناح اصولگرایان گفته‌اند در صورت ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی در انتخابات، به نفع ایشان کناره‌گیری خودشان را اعلام خواهند کرد، بنابراین همین موضوع باعث می‌شود تا حدودی از تعداد کاندیداهای نهایی کم شود. از سوی دیگر، اگر این ثبت‌نام‌ها تا پیش از اجماع نهایی بر روی یک فرد واحد، باعث پرشور شدن انتخابات می‌شود روند مثبت و مطلوبی است.

محمدجواد عامری ادامه داد: علاوه بر آن، به نظر می‌رسد در مرحله آخر انتخابات می‌بایست تمامی نیروهای انقلاب به سمت اجماع و معرفی گزینه واحد پیش بروند، در غیر این صورت آرا طیف نیروهای انقلاب شکسته خواهد شد.

برای عده‌ای تحمل قانون دشوار است
دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین درباره حواشی مربوط به بررسی صلاحیت‌های برخی کاندیداها افزود: بحث تأیید صلاحیت‌ها موضوع جدیدی نیست، از گذشته برخی به قانون اکتفا نمی‌کردند و به دنبال این بودند تا فراتر از قانون عمل کنند. همواره کاندیداهای جناح خاصی در انتخابات مختلف با شورای نگهبان مخالفت می‌کردند و نسبت به نظارت قانونی که این نهاد انجام می‌داد، ابراز ناراحتی می‌کردند و حتی این موضوع به رفتارهای ناخوشایند هم کشیده می‌شد. در حال حاضر هم همان رویه تکرار می‌شود و مسبوق به سابقه است، بدین‌صورت که برای عده‌ای تحمل قانون دشوار است و درصددند برای تخلفاتی که درگذشته داشته‌اند، سرپوش بگذارند.

شورای نگهبان حافظ منافع مردم باشد
وی همچنین تصریح کرد: شورای نگهبان همانند گذشته حافظ منافع مردم است و اجازه نداد افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، کاندیدا شوند. نظام جمهوری اسلامی دارای دو بُعد اسلامیت و جمهوریت است و به همین دلیل خیال مردم آسوده است افرادی که تأیید صلاحیت می‌شوند، دارای حداقل‌های اعتقاد اسلامی و تعهد به قانون هستند. به همین دلیل است که مردم به‌راحتی به هر یک از کاندیداهایی که به تأیید شورای نگهبان می‌رسد، رأی می‌دهند و احساس می‌کنند فرد منتخب، حداقل صلاحیت‌های لازم را داراست.

شورای نگهبان و فشارهای سیاسیون
این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: این اعتماد مردم به شورای نگهبان است که باعث می‌شود مردم با خیال راحت رأی دهند و کمی از بار مسئولیت تحقیق و شناسایی کاندیدای موردنظر را سبک کنند؛ بنابراین، کوتاهی شورای نگهبان دراین‌باره، موجب خیانت در حقوق مردم گردیده و به‌نوعی به دو بال جمهوریت و اسلامیت خدشه وارد شود. عده‌ای به خاطر مسائل جناحی، سلیقه‌ای و فردی همواره درصددند فراتر از قانون حرکت کنند اما شورای نگهبان نباید تحت تأثیر این فشارها قرار بگیرد و حرکت آن باید در مدار قانون باشد.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/112336

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی