پایان دور هفتم مذاکرات در وین:

باقری: برای دستیابی به توافق در وین مانعی نیست/اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود

معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد نشست کارگروه رفع تحریم فردا جمعه برگزار خواهد شد.

باقری: برای دستیابی به توافق در وین مانعی نیست/اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام میان روسای هیات‌های مذاکره کننده گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران پس از یک هفته وقفه ظهر امروز پنج‌شنبه به وقت وین (۱۴:۳۰ به وقت تهران) در هتل کوبورگ آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

در این نشست که به ریاست مشترک انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و با حضور هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه پیدا کند.

پس از پایان نشست، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد نشست کارگروه رفع تحریم فردا جمعه ۱۰ دسامبر (۱۸ آذر) برگزار خواهد شد.

باقری: برای دستیابی به توافق در وین مانعی نیست

 علی باقری کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص کیفیت نشست گفت: در نشست امروز طرف های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌ و گوها بیان کردند.

وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش قبلا بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.

 باقری کنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درمورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.

اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».