ایالت‌هایی که در آمریکا حق رأی ندارند!

به گزارش جهت، هادی طحان نظیف در صفحه توییتری خود نوشت: انتخابات امروز آمریکا در حالی برگزار می‌شود که میلیون‌ها آمریکایی حق شرکت در انتخابات ندارند از جمله؛ چهار میلیون آمریکایی ساکن پورتوریکو، گوام، جزایر ماریانای شمالی، جزایر ویرجین و ساموآ که از حق رأی محروم هستند. هرچند مستقیما زیر نظر دولت فدرال هستند.   […]

ایالت‌هایی که در آمریکا حق رأی ندارند!

به گزارش جهت، هادی طحان نظیف در صفحه توییتری خود نوشت: انتخابات امروز آمریکا در حالی برگزار می‌شود که میلیون‌ها آمریکایی حق شرکت در انتخابات ندارند از جمله؛ چهار میلیون آمریکایی ساکن پورتوریکو، گوام، جزایر ماریانای شمالی، جزایر ویرجین و ساموآ که از حق رأی محروم هستند. هرچند مستقیما زیر نظر دولت فدرال هستند.

 

این مناطق جزو قلمروهای تحت تسلط امریکا است اما هنوز به عنوان یک ایالت مستقل شناسایی نشده و ساکنان این جزایر با اینکه گذرنامه آمریکایی دارند، مستقیماً زیر نظر دولت فدرال و جزو ایالات متحده به شمار می‌روند و رئیس جمهورشان، رئیس جمهور رسمی آمریکا است، اما حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را ندارند و فاقد نماینده در سنای آمریکا هستند. تنها یک عضو در مجلس نمایندگان آمریکا دارند که او هم حق رأی در صحن علنی را ندارد!