اگر ما نبودیم، قحطی کل ایران را گرفته بود/ زندگی من سالم و متوسط است

به گزارش جهت ، می گوید مساله ام «ایران» است، ایرانی که بیمار است و همبستگی و انسجام آن در معرض خطر قرار گرفته است، تاکید جدی بر گفتمان نرم دارد و معتقد است با رئیس جمهور نظامی اگر به دنبال قدرت سخت باشد صددرصد مخالف است. او دولت احمدی نژاد را مصداق یک دولت […]

اگر ما نبودیم، قحطی کل ایران را گرفته بود/ زندگی من سالم و متوسط است

به گزارش جهت ، می گوید مساله ام «ایران» است، ایرانی که بیمار است و همبستگی و انسجام آن در معرض خطر قرار گرفته است، تاکید جدی بر گفتمان نرم دارد و معتقد است با رئیس جمهور نظامی اگر به دنبال قدرت سخت باشد صددرصد مخالف است. او دولت احمدی نژاد را مصداق یک دولت نظامی می داند هرچند رئیس جمهور آن نظامی نبود. گزیده سخنان وی را که از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 نی زمحسوب می شود، در ادامه ملاحه می‌کنید:

ریاکاری ممنوع!

* بلد نیستم نقش ایفا کنم. من از دوره جهاد سازندگی همین‌جوری بودم. فکر می‌کنم بزرگترین مشکل فرهنگی که در ایران ایجاد شده و نتیجه همان انحراف در سیاست است، همین ریاکاری است.

دغدغه مشترک با حافظ

* شما حافظ را که می‌خوانید می بینید تمام آه و ناله‌ی حافظ از سالوس‌ها بوده است. آن‌قدر که گویی سالوس‌ها ریشه تاریخی در ایران دارند. سالوس‌گری پدر این مملکت را درآورده است. من دنبال لاکچری بودن و این حرف‌ها نیستم، چون در نهایت باید همانی باشید که هستید.

یک زندگی متوسط دارم

* برای من مهم نیست که پول‌دار باشم یا نباشم ولی فقیر هم نیستم، الحمدالله یک زندگی طبقه متوسط را دارم و آدم متوسطی هستم ولی به نظر من این حرف‌ها همه اش انحراف است.

ما آمدیم، قحطی رفت

* من ناراحتی از دولت آقای روحانی را می‌فهمم. ولی، آن طرف هم حواسمان باشد ما ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال ۹۲ را یادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود.

آن کسی که کاپشن می‌پوشد، دروغ می‌گوید

* آن کسی که برای خودش یک ساختمان ۵ طبقه می‌سازد و بعد یک کاپشن می‌پوشد و می‌گوید من ساده‌زیست هستم دروغ می‌گوید. این دروغ‌ها را باید کنار بگذاریم، دروغ پدر این مملکت را در آورده است، سالوس و ریاکاری پدر این ملت را در آورده‌است. من با ساخت ساختمان ۵طبقه مشکلی ندارم. مشکل من با تظاهر، ریاکاری، سالوس‌گری و دروغ است

ایران تب کرده و ممکن است تشنج کند

* من می خواهم به عنوان یک سیاست‌مدار وضعیت خطیر ایران را بگویم و چند راهکار بدهم. من می‌گویم ایران را در راس بگذارید و سالوس‌گری نکنید. دروغ نگویید. ایران مساله دارد. ایران مریض است. ایران بیمار است و این ایران را باید معالجه کنیم. نمی‌شود آن را معالجه نکنیم، انقدر دروغ نگوییم و قبول کنیم ایران ما دچار تب خیلی شدید است. و این تب ممکن است منجر به تشنج شود

نیش و کنایه به مجلسی‌ها

* فرض کنید دولتی شبیه به مجلس موجود که کلا آسایش روانی و ذهنی مردم ایران را سلب کرده است بیاید بعدش چه خواهد شد؟