اکنون اوضاع در غزه چگونه است؟

 اکنون اوضاع در غزه چگونه است؟ سوالی است که همزمان با تحولات منطقه و لبنان بایستی به آن پرداخت، چرا که فلسطین اولویت اول جهان اسلام است و همه وعده صادق 1 و وعده صادق 2 با هدف حمایت از فلسطین و غزه است.

 اکنون اوضاع در غزه چگونه است؟

به گزارش جهت پرس؛ یکی از سوالات مهمی که در ناخودآگاه بسیاری وجود دارد این است که با توجه به تحولات اخیر، وضعیت در نوار غزه به چه شکل است؟

به طور کلی رژیم صهیونیستی به دلیل انتقال “مرکز ثقل” به سمت لبنان، درگیری‌های زمینی را به شدت کاهش داده و بمباران‌ها نیز کمتر شده اما دشمن با هدف تداوم فشار بر ساختار مقاومت، ممانعت از بازسازی نظامی، امنیتی و مدنی حماس و مردم غزه، تلاش می‌کند با بمباران‌های مستمر، جریان فشار را حفظ کند. در بعد زمینی نیز، گاهی حملات بزن و در رویی صورت می‌گیرد تا حماس در بازسازی خود موفق نشود. تداوم و تشدید محاصره و ممانعت از ورود مواد غذایی به نوار از دیگر رویکردهای رژیم برای جلوگیری از عادی‌سازی زندگی در غزه است.

جنگ غزه مردم مظلوم غزه 2

 رویکرد مقاومت غزه اما این است که با تداوم طراحی و اجرای عملیات‌های کمین برنامه‌ریزی شده، پیام‌هایی به دشمن ارسال کند از جمله عدم شکست حماس و حفظ مقاومت، توانایی برای جنگ فرسایشی و ضربه به دشمن بر اساس رصد و طراحی معین. دلیل تاکید بر این امر این است که تل‌آویو با اعلام پیروزی بر حماس به شمال رفته و مقاومت تلاش دارد این تبلیغات را خنثی کند و غزه را به عنوان یک مشکل نگه دارد.

از این رو صهیونیست‌ها به دنبال بررسی “طرح ژنرال‌ها” هستند که می‌ گوید ساکنان شمال غزه به جنوب رفته، غزه تبدیل به یک منطقه بسته نظامی شده و با بمباران و محاصره شدید، حماس در آن تسلیم شود. این طرح نیز به دور از واقعیت‌هاست زیرا اکنون دیدگاه مهمی در مردم غزه شکل گرفته که حضور در غزه بهتر از اوارگی به خان یونس و رفح است زیرا دشمن هر دو را بمباران می کند و تفاوتی میان غزه و خان یونس و رفح قائل نیست پس چه بهتر که در خانه‌هایشان زیر بمباران باشند تا در چادرهای صحرایی در مکانی غریب‌.

در بُعد مردمی نیز مردم غزه با سوگواری برای شهید نصرالله و همچنین شادی ناشی از حملات حزب‌الله و عملیات وعده صادق ۲، شکست پروژه تبلیغاتی چند ده ساله اعراب و صهیونیست‌ها که در آن سعی می‌شد جامعه غزه از جبهه مقاومت دور شود را اعلام کردند. روحیه مردم غزه پس از ترور سیدحسن نصرالله کاهش یافته بود که مطابق گزارشات پس از عملیات سه‌شنبه و علی‌الخصوص بمباران نتزاریم، بار دیگر موج امید و روحیه به غزه تزریق شده است.