وقتی صدای دایه بهتر از مادر حجاب بلند است

اکبر پونز، دشمن دیروز و مدافع امروز بی‌حجابی!

این روزها واکنش‌های برخی افراد در قبال برخی عامران به معروف هنجارشکن عجیب است شخصی مانند اکبر گنجی معروف به اکبر پونز که در اوایل انقلاب، رفتاری به مراتب بدتر با زنان بی‌حجاب داشته و امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده، جای تعجب دارد.

اکبر پونز، دشمن دیروز و مدافع امروز بی‌حجابی!

در فیلمی که از درگیری ۲ شخص منتشر شده‌، که از قضا هیچ نشانه‌ای مبنی بر درگیری بر سر مسئله حجاب وجود ندارد و اصولا موضوع نزاع در ابهام جدی است، موضع‌گیری شخصی مانند اکبر گنجی معروف به اکبر پونز که در اوایل انقلاب، رفتاری به مراتب بدتر با زنان بی‌حجاب داشته و امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده، جای تعجب دارد!

هر چند از سوابق انقلابی و مبارزاتی اکبر گنجی اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما بسیاری از انقلابیون، گنجی را جزو آن گروهی می‌دانند که در ابتدای پیروزی انقلاب برخوردهایی بسیار تند و افراطی داشتند.

محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره چنین می‌گوید: اکبر گنجی آن روزها دنبال دخترهایی می‌گشت که چند تار مو از زلف‌شان بیرون زده و به روی آن‌ها اسید می‌پاشید و این‌که به او اکبر پونز می‌گفتند برای این بود که به پیشانی دخترهای جوانی که پوشش متفاوتی داشتند پونز می‌چسباند!

او از چهره‌های اصلی اصلاح طلبان و از نفرات برگزیده حلقه کیان، تیم نزدیک به محمد خاتمی بود.

رسانه