امیدواری ترکی فیصل به تداوم روابط دوستانه ریاض و واشنگتن

به گزارش جهت، شاهزاده ترکی الفیصل رئیس اسبق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در سخنانی درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: رئیس جمهور منتخب امریکا منافع امریکا در سطح منطقه را به خوبی درک می کند؛ چرا که او معاون رئیس جمهور اسبق، باراک اوباما، بوده است. این مقام سابق سعودی که […]

امیدواری ترکی فیصل به تداوم روابط دوستانه ریاض و واشنگتن

به گزارش جهت، شاهزاده ترکی الفیصل رئیس اسبق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در سخنانی درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: رئیس جمهور منتخب امریکا منافع امریکا در سطح منطقه را به خوبی درک می کند؛ چرا که او معاون رئیس جمهور اسبق، باراک اوباما، بوده است.

این مقام سابق سعودی که با شبکه اسکای نیوز عربی گفتگو می کرد افزود: روابط بین عربستان سعودی و ایالات متحده امریکا در تمام زمینه ها روابطی متمایز و مستحکم است و عربستان سعودی شریکی راهبردی برای ایالات متحده در سطح منطقه به حساب می آید.

ترکی فیصل تاکید کرد: به رغم پستی و بلندی هایی که تحت تاثیر شرایط در روابط بین عربستان و امریکا وجود داشته، اما روابط راهبردی بین دو طرف به واسطه منافع مشترک، به ویژه صلح و ثبات در منطقه، باقی مانده است.

گفتنی است روی کارآمدن جو بایدن در امریکا باعث نگرانی مقامات سعودی نسبت به نوع تعامل رئیس جمهور منتخب با پرونده های مختلف مرتبط با عربستان و به ویژه موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار معارض سعودی، شده است.