اقدام ایران در ۵ اسفند به منزله خروج از برجام نیست/ تعهدات ما کاهش پیدا کرده است

به گزارش جهت، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید براینکه هیچکس نمی تواند حسن نیت ایران در برجام را زیر سوال ببرد، گفت: 15 گزارش آژانس پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به برجام را تایید می کند که این شاهدی مستند و غیر قابل انکار این مدعا است. وی در خصوص بیانیه‌های […]

اقدام ایران در ۵ اسفند به منزله خروج از برجام نیست/ تعهدات ما کاهش پیدا کرده است

به گزارش جهت، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید براینکه هیچکس نمی تواند حسن نیت ایران در برجام را زیر سوال ببرد، گفت: 15 گزارش آژانس پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به برجام را تایید می کند که این شاهدی مستند و غیر قابل انکار این مدعا است.

وی در خصوص بیانیه‌های طرف‌های اروپایی برجام مبنی بر اینکه ایران دیپلماسی را به خطر انداخته است، تأکید کرد: اروپایی ها اصلاً در جایگاهی نیستند که چنین ادعایی را مطرح کنند. علی‌رغم بیانیه‌هایی که صادر می‌کنند و حرف‌هایی که در رسانه می‌زنند، وقتی در جلسات با آنها گفتگو می‌کنیم زبانشان بسته است.

عراقچی گفت: اگر برجام هنوز زنده است، به خاطر سیاست‌های ایران است و اروپایی‌ها به جز مخالفت با آمریکا در شورای امنیت برای اعمال اسنپ‌بک هیچ سهمی در حفظ برجام نداشته‌اند. این ما بودیم که در 4 سال اخیر مدام به دیپلماسی فرصت دادیم.

معاون ظریف تاکید کرد اقدام ایران در پنجم اسفند به منزله خروج از برجام نیست. تعهدات ما کاهش پیدا کرده است.