قنادباشی در گفتگو با جهت پرس مطرح کرد:

اقتدار انصارالله در میانه پدافند هوایی آمریکا و فرانسه/ قدرت مقاومت در انفعال اسرائیل

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: این عملیات موازنه های بسیاری را تغییر داده و توانمندی های جبهه مقاومت را اثبات و سبب در انفعال فرو رفتن بیشتر   رژیم صهیونیستی می شود و هرچه این رژیم بیشتر در انفعال فرو برود و در برابر این گونه عملیاتها قرار بگیرد طبیعتا جبهه مقاومت قوی تر میشود.

اقتدار انصارالله در میانه پدافند هوایی آمریکا و فرانسه/ قدرت مقاومت در انفعال اسرائیل

به گزارش جهت پرس؛ جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ویراژ موشک یمنی انصارالله از بین پدافند هوایی آمریکا و اسرائیل و فرانسه و اصابت آن درست  وسط اسرائیل به «جهت پرس» گفت: این  رویداد، نمایشی از توانمندی و قابلیت نظامی بسیار مهمی است که انصارالله یمن به صحنه در آورده است.
وی ابراز کرد:  از  طرفی  ضمن این نمایش و اثبات  توانمندی های بالقوه انصارالله شاهد آسیب پذیری صهیونیست ها  در برابر حملات موشکی آن هم به اصلی ترین مراکز این رژیم هستیم.
وی تاکید کرد:  آشکار کرده بعضی ساختار اثبات کرده و لذا و این دو مسئله واقعا به معنی تاثیر در تاثیر تازه برای تغییر در تغییر معادلات و موازنه‌های منطقه یعنی از یه طرف اثبات توانمندی و قابلیت  نظامی بسیار مهم است که انصارالله یمن به صحنه آورده است.
وی ابراز کرد: از طرف دیگر این اتفاق و عملیات موشکی ضمن اثبات و  آشکار شدن این توانمندی و اقتدار، آسیب پذیری صهیونیستها را در برابر این مسئله یعنی حملات موشکی آن هم به مهمترین مراکز شان آشکار  و اثبات کرد.
وی با بیان اینکه این دو مسئله به معنای تاثیر و تغییر معادلات و موازنه های نظامی منطقه به نفع جبهه مقاومت و انصار الله یمن است، گفت: در واقع اثبات توانمندی انصارالله  از تغییر موازنه نظامی باز هم به نفع جبهه مقاومت خبر میدهد و طبیعتا این میتواند تاثیرات زیادی بر روند سیاسی هم بگذارد.
وی ادامه داد: این امر بر معادلات سیاسی منطقه هم اثر گذار است چرا که  این تنها اسرائیل نیست که آسیب پذیریش اثبات شده است بلکه این به معنای  پیامی هم به حامیان غربی اسراییل است که آنها با وجود آنکه مراکز شان در شعاع  ۲۰۰۰ کیلومتری یمن قرار دارد  به نوعی آسیب پذیر هستند و ادوات و پایگاه های نظامی شان میتواند با این توانمندی مورد هدف قرار بگیرد.

این کارشناس گفت:  طبیعتا حامیان غربی رژیم صهیونیستی هم با مواجه شدن با چنین پدیده ای مسلما در حمایت از رژیم صهیونیستی دچار تردید بیشتری می‌شوند و شاید که کمتر  ماجراجویی های گستاخانه را از خود نشان بدهند.

قنادباشی بیان کرد: در این حال باید به شهروندان صهیونیست هم نگاهی کنیم چرا که طبیعتاً آنها هم با توجه  به  خطراتی که هر آن میتواند هر نقطه از اسرائیل را تهدید کند بر ضرورت پایان کار آقای نتانیاهو  بیشتر تاکید میکنند و مخصوصا اینکه این  احتمال وجود دارد که باز هم نقاط دیگری از تل آویو یا  اسرائیل مورد هدف قرار بگیرد و این به معنای  یک فروپاشی و به هم  ریختگی های اجتماعی و توقف برخی از فعالیت‌های اقتصادی هم خواهد بود.

وی با هوشمندانه خواندن حرکت انصارالله در شرایط فعلی ابراز کرد: این حرکت انصارالله در این شرایط بسیار هوشمندانه بود و در شرایطی که اسرائیلی ها در صدد باز کردن یک جبهه در شمال بودند و علاقمند به آغاز   حمله گسترده  به لبنان هستند،  مقامات صهیونیست را به فکر فرو خواهد بود که در صورت یک ماجراجویی تازه ممکن است از پشت سر از طریق یمن هم به اصطلاح ضرباتی را دریافت کنند که این دیگر برایشان قابل تحمل نخواهد بود.
این کارشناس با اشاره به نقش مهم این عملیات روی تقویت جبهه مقاومت گفت:   طبیعتا این عملیات موازنه های بسیاری را تغییر داده و توانمندی های جبهه مقاومت را اثبات و سبب در انفعال فرو رفتن بیشتر   رژیم صهیونیستی می شود و هرچه این رژیم بیشتر در انفعال فرو برود و در برابر این گونه عملیاتها قرار بگیرد طبیعتا جبهه مقاومت قوی تر میشود.
وی تاکید کرد: یعنی  اثبات آسیب پذیری اسراییل  و  به هم ریختگی های اجتماعی ناشی از ناامن بودن شهرهای اسرائیلی به معنای قدرتمند تر شدن جبهه مقاومت است؛ اکنون هیچ نقطه ای از اسرائیل امن نیست.
قنادباشی گفت: مخصوصا نقاط حساس اطلاعاتی و نظامی اسرائیل  ناامن است و  این  نشانه روشن قدرتمند  بودن جبهه مقاومت است.