پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با آغاز درگیری‌ها در اوکراین رقم خورد

با آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهاجرت شهروندان روسیه به شبکه‌های اجتماعی داخلی افزایش‌یافته است.

منتشر شده در 31 اردیبهشت 1401

با آغاز درگیری‌ها در اوکراین دسترسی آزاد در روسیه به پلتفرم‌های دیجیتال بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی مسدود شد. در ماه مارس، فیس بوک و اینستاگرام در فدراسیون روسیه ممنوع و مسدود شدند و فعالیت‌های متا به‌عنوان شرکت مادر افراطی شناخته شد و توییتر نیز فیلتر شد. 

خود پلتفرم‌ها نیز محدودیت‌هایی وضع کردند، خصوصا یوتیوب که کسب درآمد را در روسیه متوقف کرد، شبکه‌های اجتماعی متا حساب‌های تبلیغ‌کنندگان را مسدود کردند و تیک تاک بارگیری ویدیوهای جدید و دسترسی به محتوای خارجی را محدود کرد. همه این‌ها به مهاجرت روس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کردند به سایر منابع در دسترس ازجمله منابع داخلی کمک کرد.

پس از مسدود شدن متا، شبکه‌های اجتماعی روسیه از رشد مخاطبان خود خبر دادند. یکی از نمایندگان وی‌کِی (VK) به کامرسانت اعلام کرد در ماه مارس شمار روزانه کاربران در فدراسیون روسیه 9% افزایش یافته و برای نخستین بار بالغ بر 50 میلیون نفر شده و مخاطبان ماهانه در این کشور به 72 میلیون نفر رسیده است (در جهان – برای اولین بار بیش از 100 میلیون کاربر شده است). در 12 آوریل، شبکه اجتماعی اوکِی (OK) افزایش بیش از 66 درصدی ثبت اکانت‌های جدید از ابتدای ماه مارس و احیای حساب‌های قدیمی تا 36 درصد را ثبت کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/56141

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی