اصلاح طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند/ قالیباف خودش برای کاندیداتوری تصمیم می‌گیرد

به گزارش جهت ، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، بر این باور است که دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا جواب نمی‌دهد بلکه باید خط مشی تعاملگر حزب موتلفه در دنیای سیاست دنبال شود.این چهره سیاسی که در زمره مخالفان کاندیداتوری نظامیان قرار دارد معتقد است مردم به کاندیداهای نظامی رأی نمی دهند چون می ترسند […]

اصلاح طلبان باید ممنون شورای نگهبان باشند/ قالیباف خودش برای کاندیداتوری تصمیم می‌گیرد

به گزارش جهت ، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، بر این باور است که دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا جواب نمی‌دهد بلکه باید خط مشی تعاملگر حزب موتلفه در دنیای سیاست دنبال شود.این چهره سیاسی که در زمره مخالفان کاندیداتوری نظامیان قرار دارد معتقد است مردم به کاندیداهای نظامی رأی نمی دهند چون می ترسند فضای کشور پادگانی شود.صحبت از شورای نگهبان که می شود او تمام قد از عملکرد شورای نگهبان دفاع می کند و خطاب به اصلاح طلبان می گوید«باید قدردان شورای نگهبان باشید.»

مشروح مصاحبه با اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه و سیاستمدار اصولگرا که در حاشیه نشست خبری او انجام شد، را می‌خوانید؛

اصلاح طلب و اصولگرا دیگر جذاب نیست/ روحانی هم از رای دادن به خودش پشیمان است

* اصلاح طلبان به این فکر افتادند که یک عنوان جدید بگذارند بعضی ها گفتند اصلاح طلب اصولگرا و بعضی ها گفتند اصولگرای اصلاح طلب اما دیدند هیچ کدام جواب نداد و بعد به اصلاح طلب اعتدالی رسیدند که این عبارت در حقیقت نفی بقیه اصلاح طلبان بود. زمانی که می گویند اصلاح طلب اعتدالی یعنی بقیه افراطی و تندرو هستند.

* الان از ۲۴ میلیونی که آمدند و (به روحانی) رأی دادند تصور نمی کنم که حتی آقای دکتر روحانی هم پشیمان نشده باشند! خصوصا با این وضعیتی که الان حاکم است بنابراین در نهایت ممکن است آنها روی یک نفر وحدت کنند ایرادی هم ندارد.

باید به وحدت سیاسی برسیم

* جامعه اگر می خواهد که یک جامعه آزاد سیاسی باشد نباید نگاه محدود نگر داشته باشد باید دعوت به وحدت و اتحاد کنیم و رای گسترده به نامزد اصلح را مطرح کنیم .

* در یک جامعه آزاد که دارای نظام مردم سالاری اسلامی و ولایی است، مهم است که همه حضور داشته باشند. اما آیا در انتخابات، دلیل شرکت گسترده وجود دو جناحی و این ها است؟ خیر. گاهی در مشارکت عامل تهییج کننده یا عامل تخفیف دهنده است اما عامل اصلی شرکت مردم نیست.

* اگر در انتخابات آینده مردم با این مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد و با اقتداری که نظام در سطح کلان دارد احساس کنند که نامزد ریاست جمهوریشان کسی است که می آید و کشور را به سمت رو به جلو حرکت می دهد توده مردم برای اینکه او بتواند با اقتدار این کار را انجام دهد در یک مشارکت گسترده به صورت جدی به او رأی می دهند.

شورای نگهبان، اصلاحات و باقی قضایا

* اگر شورای نگهبان همه مسائل را برای ملت باز کند علیه اصلاح‌طلبان شورش می‌شود!

* بعضی از دوستان اصلاح طلب می گویند که شورای نگهبان همه ما را رها کند و بگذارد بیاییم. این در حالی است که آنها بارها به مجلس آمدند و توسط شورای نگهبان تایید شده اند، در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده اند. در مجلس و بخش های دیگر متاسفانه کارهایی کردند که شورای نگهبان نمی تواند آنها را قانونا تایید و احراز صلاحیت کند. به هر حال شورای نگهبان نمی آید این مسائل را برای ملت باز کند اگر باز کند شورش عمومی علیه اینها می شود.

* در اصل اصلاح طلبان باید از شورای نگهبان ممنون هم باشند که نمی آید دلایل و علل رد صلاحیتشان را بیان کند.

* چرا کسانی این بحث سیاسی نادرست را انجام می دهند که مثلا علت اینکه در انتخابات دوره قبل کم آمدند به خاطر این بوده است که افراد اصلاح طلب نبودند، در حالی که بودند، آقای مجید انصاری نفر برجسته این دوستان است. این شخص کاندیدا شد و ۹۶هزار رای آورده است.

فقط بنی صدر مهره بود

* اینکه کسی فکر کند آقای بازرگان می خواست کشور را به سمت بدبختی بکشاند، چنین چیزی نیست. البته بنی صدر مهره بود و ماموریت داشت، او متفاوت از سایرین است. اما مثلا آقای هاشمی در بازسازی بعد از دوران جنگ می خواست عدالت نباشد؟ خیر، او می گفت اول اقتصاد را درست کنیم و بعد عدالت را. رئیس دولت اصلاحات می خواست کشور بدبخت شود؟ او حداقل می خواست در دوران خودش یک نام پرافتخار باقی بگذارد. در دوران آقای احمدی نژاد، در دوران آقای روحانی هم همینطور است.

نگرانی مردم بابت کاندیداهای نظامی

* ملت به نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش احترام کامل دارند ولی برای ریاست قوه مجریه تاکنون به نظامی رای نداده اند چراکه می ترسند کشور دچار مشکلات امنیتی شود یا در مورد چهره های نظامی نیز بدین گونه است و می ترسند کشور پادگانی شود. آقای قالیباف سال ها است که از نظامی گری کنار رفته است و در انتخابات گذشته یکی گفت ما نمی‌خواهیم سرهنگ باشیم (در مناظره انتخاباتی آقای روحانی گفت من سرهنگ نیستم) یا اخیرا یکی از نمایندگان در صحن مجلس به آقای قالیباف گفت اینجا پادگان نیست.

* من برای چه بیایم و بگویم آقای قالیباف بیاید یا نیاید، یا رئیس مجلس بماند یا نماند، خودش عاقل و مکلف است و تشخیص موضوع به عهده مکلف است.