پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دمنوش شوید به راحتی در دسترس و قابل استفاده است و از این رو می‌توان از خواص آن در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

منتشر شده در 26 دی 1400
در سرویس

 

شوید

به گزارش جهت پرس، شوید، گیاهی یکساله یا دوساله است که خواص فراوانی دارد و حتی می توان از دمنوش آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.

شِوید یا شوِد یا شبِت؛ گیاهی پرخاصیت

شِوید یا شوِد یا شبِت گیاهی یکساله یا دوساله است که گاهی بلندی آن به یک متر می‌رسد و جالب است بدانید میل کردن آب شوید سبب تسکین درد شکم و روده می‌شود و همچنین رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد است.

از سوی دیگر خوردن آب شبت با عسل سبب قی و آسودگی از آزار طعام خراب می‌شود.

جالب است بدانید که؛ نوشیدن آب پخته شوید رفع سکسکه و قی و غثیان غذای فاسد می‌کند و درد پشت و کلیه و مثانه را رفع می‌کند.

ضماد پخته شوید که از جوشیدن و پختن سفت شده باشد با عسل بر مقعد باعث لینت طبع می‌شود.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

چکاندن آب شوید در گوش رفع امراض گوش می‌کند. مصرف دم‌نوش شوید، باعث کاهش نفخ می‌شود. اگر بتوانید آب شوید را با عسل مصرف کنید، سموم بدن و اخلاط غلیظ از معده را از بین می‌برد و باعث تحریک استفراغ شده و انجام این کار در فصل بهار برای تصفیه دستگاه گوارش بسیار مفید است.
 
نقش دمنوش شوید در پیشگیری از پیری پوست

یکی از خواص شوید دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است که نه‌تن‌ها سبب کاهش تاثیر رادیکال‌های آزاد و آسیب ناشی از آن‌ها بر روی پوست می‌شود، بلکه کشسانی را حفظ کرده و مانع از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می‌شود.

شوید

سلامت معده و دستگاه گوارش با مصرف دمنوش شوید

یکی از خواص شوید که می‌توان با نوشیدن دمنوش شوید نیز به آن دست پیدا کرد، کمک به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش است؛ در نتیجه می‌توان به کمک نوشیدن دمنوش شوید، با بیماری‌های گوارشی همچون سوزش سر معده، سوء هاضمه و… مقابله کرد.

درمان یبوست و اسهال خونی با مصرف دمنوش شوید

یکی از خواص دمنوش شوید این است که برای مبارزه با میکروب‌های عامل کولیک و اسهال مقابله می‌کند و همچنین می‌تواند سبب از بین رفتن عفونت‌های قارچی روده و درنتیجه درمان اسهال خونی شود. یکی دیگر از خواص شوید این است که به بهبود حرکات روده کمک می‌کند و در نتیجه به پیشگیری و درمان یبوست نیز کمک می کند.

تاثیر دمنوش شوید بر روی سلامت روان

جالب است بدانید به دلیل دارا بودن فلاونوئید‌ها و ویتامین، مصرف دمنوش شوید می‌تواند سبب کاهش بیماری‌هایی همچون اضطراب و افسردگی شود و به ترشح هورمون شادی کمک نماید و تاثیر مثبتی در درمان بی‌خوابی داشته باشد.

 کاهش علائم قاعدگی و یائسگی با مصرف دمنوش شوید

دمنوش شوید می‌تواند سبب متعادل شدن هورمون‌های بدن شود و درنتیجه نه‌تن‌ها سبب تنظیم قاعدگی می‌شود، بلکه به دلیل دارا بودن خاصیت ضد درد، عضلات رحم را آرام کرده و از درد‌های قاعدگی همچون دل درد و کمر درد کم می‌کند. همچنین در دوران شیردهی سبب افزایش شیر مادر می‌شود و از یائسگی زودرس جلوگیری می‌کند. از خواص ساقه شوید این است که با تنظیم هورمون‌ها میل جنسی زنان و مردان نیز تنظیم شده و قدرت باروری آن‌ها افزایش می‌یابد.

کاهش کلسترول و قند خون پس از مصرف دمنوش شوید

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در دمنوش شوید سطح کلسترول بالای خون را کاهش داده و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند و از سوی دیگر به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در شوید، از خواص شوید می‌توان به تنظیم سطح کلسترول خون اشاره کرد که می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. از دیگر خواص شوید می‌توان به تنظیم میزان انسولین در بدن اشاره کرد که سبب کاهش طبیعی قند خون شده و به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/75063

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی