پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

طوفان الاقصی و وعده صادق دو عملیاتی بودند که اسرائیل را تبدیل به شیشه ای نازک کردند که هر آن احتمال شکست و نابودی تمام آن است.

منتشر شده در 17 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ مبارزه اصلی با ظلم رژیم اشغالگر قدس با خیزش انقلاب اسلامی آغاز شد. اصلی ترین هدف امام خمینی از قیام و یکدست کردن مردم ایران مبارزه با ظلم بود. مبارزه با شاه اولین سنگ بنای دیوار محکم اسلام در ایران بود چرا که شاه رسما مهره اجرایی اوامر اسرائیل در ایران بود.

در دربار شاه هر برنامه‌ای از سوی صهیونیست تنظیم میشد اجرای آن را به یکی از درباریان چاکر و نوکر شاه داده می‌شد و با درایت امام خمینی تمام هدف از اجرایی شدن از بین می‌ر فت.

آخرین برنامه اسرائیل در ایران ماجرای تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، با تصویب این لایحه دین اسلام رسما از قانون اساسی کشور حذف می‌شد. نمایندگان انجمن‌های مذکور، در مراسم تحلیف به جای قرآن مجید به کتاب آسمانی سوگند یاد می‌کردند و بدین ترتیب، زمینه‌های حقوقی و قانونی به قدرت رسیدن بهائیان و عوامل اسرائیل در ایران فراهم می‌شد.

با اعتراضات امام خمینی و بیان ایشان در این خصوص به علمای همدان در اردیبهشت ۱۳۴۲ که گفتند: خطر اسرائیل و عمال ننگین آن اسلام و ایران را تهدید به زوال می‌کند. من برای چند روز زندگی با عار و ننگ ارزشی قائل نیستم و از علما اعلام و سایر طبقات مسلمین انتظار دارم که با تشریک مساعی قرآن و اسلام را از خطری که در پیش است نجات دهند. جامعه روحانیت فعالیت خود را برای بیداری مردم بیشتر از پیش کرد.

شاه منبع اصلی مشکلات خود در مبارزه با اسلام را علمای دین میدید اولین خطای خود را در مدرسه فیضه قم انجام داد. اشتباه دوم شاه دستگیری و تبعید امام بود که که قیام 15 خرداد را رقم زد و کم کماین قیام در سراسر ایران از جمله شهرهای بزرگ ایران گسترش یافت و زمینه برچیده شدن مجری اسرائیل در ایران آغاز شد.

انقلاب 57

بعد از انقلاب رسما منطقه استراتژیک و همه منظوره اسرائیل از دست او و عواملش بیرون آمد و مسلما باید آن را پس میگرفت که با کمک عراق و وعده‌های پوشالی به صدام ایران را وارد جنگ همه جانبه کرد که بیشتر تحلیلگران دوران جنگ ایران را جنگ جهانی سوم نامیدند. در این جنگ همه کشورها به پشتبانه عراق آمدند. ایران نیز با داشتن جوانان خلاق و مومن سر بلند از این فتنه 8 سال بیرون آمد. جوانانی همچون حسن طهرانی مقدم که هنوز بر سر مبارزه با ریشه همه نا امنی های جهان، اسرائیل بود و وصیت خودرا اینگونه نوشت: روی سنگ قبرم بنویسید، اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.

اثبات ناکارآمدی اسرائیل در جهان

جنگ فلسطین و اسرائیل از 70 سال پیش بر سر  غصب زمین های فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها آغاز شد و تاکنون ادامه داشت. بیشتر کشورها حتی کشورهای مسلمان در برابر این اتفاق تلخ سکوت را در پیش گرفته بودند. ایران با آغاز قیام علیه اسرائیل توسط امام خمینی و  ادامه سکان داری آن به دست رهبر انقلاب باعث شد تا جهان اسلام روی دیگر خود را به دنیا نشان دهد. بعد از گذشت 40 سال از انقلاب بیشتر کشورهای جهان و کشورهای اسلامی به دفاع از مظلوم پرداختند.

اوج شکستن غول نظامی جهان در 7 اکتبر  رخ داد. اسرائیل و جهانیان وابسته به اسرائیل تصور نمی‌کردند اسرائیلی که خود را بزرگترین عامل نظامی جهان میداند اینگونه در  عملیات طوفان الاقصی حماس زمین گیر شود.

اثبات ناکارآمدی اسرائیل زمانی به تثبیت رسید که اسرائیل اشتباه بزرگ خود را انجام داد و در حرکتی اشتباه کنسولگری ایران در سوریه را مورد هدف قرار داد و این یعنی آغاز جنگ و آغاز عملیات وعده صادق. در عملیات وعده صادق تمام سیستم امنیتی که اسرائیل به آن می بالید ناکارآمد از کار درآمد و همین اشتباه باعث خشم مردم اسرائیل نسبت به توانایی هایی دروغینی که اسرائیل به آنها گفته بود شد.

خیزش جهانی

بعد از عملیات صادق چهره واقعی اسرائیل به جهانیان ثابت شد و همه برای دفاع از اسرائیل به میدان آمدند از فرانسه تا واشنگتن و خود یهودیان ساکن در شهرک‌های اسرائیلی. آخرین هدف‌گیری این تجمعات تجمعات دانشجویان آمریکا بود که با قرار دادن حذف سرمایه اسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا ضربه آخر را به بنده اسرائیل زدند.

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا

نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی جان تازه ای در رگ های این قیام دمید و باعث امید و انگیزه بیشتر در بین جوانان آمریکایی و ایستادگی آنها شد. هنگامی که رهبر انقلاب در ابتدای نامه نوشتند: جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است  ایستاده‌اید، این نشان از هدف درست این جوانان در حمایت از مظلوم و ریشه کن کردن ظالم دارد.

موج ناامیدی در آمریکا و اسرائیل

بعد از گذشت  ۲۴۳ روز از آغاز جنگ مقامات آمریکایی دیگر امیدی به پیروزی اسرائیل ندارند. یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرده است: واشنگتن احتمال نمی‌دهد که اسرائیل بتواند پیروزی کامل را (در جنگ غزه) محقق کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که نظامیان رژیم صهیونیستی آماده «اقدامی به شدت قدرتمند» در شمال لبنان هستند. اما قبل از حمله با حملات حماس به مناطق اسرائیل آتش سوزی گسترده ای در کریات شمونه و اطراف آن شکل گرفت و خانه ها ویران شدند. خبر این حملات نیروهای مقاومت در رسانه عبری به طور گسترده منتشر شد.

وضعیت شکننده اسرائیل

رهبر انقلاب در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در خصوص وضع کنونی اسرائیل گفتند: دو نکته‌ی اساسی در حادثه‌ی طوفان الاقصی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
یک نکته این است که این عملیات طوفان الاقصی که در ۱۵ مهر گذشته اتفاق افتاد، دقیقاً مورد نیاز منطقه بود.
نکته‌ی دوم این است که این عملیات یک ضربه‌ی تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیست بود. ضربه‌ای که هیچ علاجی برای او وجود ندارد و رژیم صهیونیست بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از این ابتلائات نجات پیدا نخواهد کرد.

رهبر انقلاب در ادامه صحبت‌های خود بیان داشتند که: رژیم صهیونیستی یک محاسبه‌ غلطی کرد از توانایی‌های جبهه‌ی عظیم مقاومت. امروز یک جبهه‌ی بزرگی در منطقه‌ی ما وجود دارد به نام جبهه‌ی مقاومت. این جبهه توانایی‌های زیادی دارد. رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. به دست خودش رژیم صهیونیستی خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که پشت سر هم شکست‌ها، پی‌در‌پی به سراغش خواهند آمد و از این دالان به حول و قوه‌ الهی راه نجاتی پیدا نخواهد کرد.
امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد به تدریج ذوب می‌شود، دارد تمام می‌شود. در تبلیغات البته حرف می‌زنند اما واقع قضیه این است. هم خودشان می‌دانند، هم سیاسیون دنیا بسیاری می‌دانند، هم بسیاری از ملتها این را می‌فهمند و هم ملت فلسطین این را فهمیده است.

اسرائیل که دیگر خود را در  باتلاق حماقت خود در ادامه جنگ می بیند با پایان دادن به جنگ موافقت می‌کند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو پذیرفته است در چارچوب مرحله نخست توافق درباره پایان دادن به جنگ گفتگو کند.

اسرائیل دیگر وضعیت قبل را ندارد و نیروی نظامی آن توان و قدرت قبل را ندارد. اکنون اسرائیل تبدیل به شیش نازکی شده است که با یک ضربه ساده از بین خواهد رفت. هرچند اگر کمک های آمریکا نبود اسرائیل زودتر از این ها حذف میشد. این موجود ضعیف اما با لباسی رنگارنگ به حمایت آمریکا و اسرائیل است تا الان توانسته است باایستد و نفس بکشد.

جهان کنونی به قیام در برابر ظالم ایستاده است و اسرائیل دیگر  آن ابر قدرت جهانی که همه باید در مقابل او سرخم کنند نیست. دیگر چیزی به پایان اسرائیل برای ابدیت باقی نمانده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172354

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. انشالله هرچه زودتر شاهد شکست این رژیم غاصب باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی