پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش تحلیلی جهت پرس از دروغگویی‌های ناتمام اصلاح‌طلبان؛

در حواشی حضور زاکانی در بروکسل بعد از بازگشت به کشور اصلاح‌طلبان در یک حرکت جمعی شایعه استعفای او را پخش کردند، شایعات هم زمان با جمله ضدانقلاب به زاکانی قوت گرفت.

منتشر شده در 7 تیر 1402
در سرویس

عطیه فکری – در پی سفر اخیر زاکانی برای شرکت در مجمع عمومی متروپلیس واقع در بروکسل بسیاری از رسانه‌های معاند و فارسی زبان در همراهی با اپوزیسیون خارج نشین تمام تلاش خود را کردند تا مانع از پیشبرد اهداف زاکانی به عنوان نماینده ایران بشوند ولی در نهایت به استعفای یک مقام بلژیکی ختم شد و زاکانی جایگاه نایب رئیسی تهران در این نهاد بین‌المللی را کسب کرد. همین امر باعث خشم اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب شد چون دست خود را کوتاه می‌دیدند این بار به کمک اصلاح‌طلبان در داخل کشور کارشکنی و شایعه پراکنی را آغار کردند.

بدین صورت که اکثر رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان شایعه استعفای زاکانی از شهرداری تهران و بازداشت یکی از اعضای شورای شهر را پخش کردند که با گذشت چند ساعت مشخص شد باز هم دروغی صرفا برای شانتاژ رسانه‌ای بوده است.

با چه دلایلی شایعه استعفای زاکانی را پخش کردند؟

به عنوان مثال از دلایل استعفای شهردار تهران را اینگونه مطرح کردند: «زاکانی در کنار مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران برای بازدید از روزنامه همشهری دعوت شده بود، اما در این مراسم حاضر نشد. از سوی دیگر برنامه «قرار خدمت» که بازدید شهردار از یکی از مناطق 22گانه است نیز به دلیل عدم حضور زاکانی لغو شده است. زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است. او به دلیل فشارهای دستگاه نظارتی، اختلافاتش در کمیسیون ماده ۵ با شورای‌عالی شهرسازی و معماری، نارضایتی کارکنان شهرداری و حتی فشار برای عزل دو معاونش استعفا کرده است.»

برخی هم رفتن و استعفای او را به قهر و خانه نشینی احمدی نژاد برای رسیدن به خواسته‌هایش تشبیه کرده بودند!

اسامی رسانه‌های منتشر کننده دروغ استعفای زاکانی

در اولین شایعه روزنامه هم‌میهن با طرح دروغ استعفای زاکانی مدعی شد که علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از بازگشت از بروکسل و مجمع عمومی متروپلیس، هیچ دستور کتبی‌ای را صادر نکرده است. 

بعد از روزنامه هم‌میهن سایر رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان به صورت هماهنگ و به سرعت همین رویه را در پیش گرفتند.

واکنش مهدی چمران به شایعات اصلاح‌طلبان چه بود؟

«مهدی چمران» در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برخی از اخبار کذب و نادرست در خصوص بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: در این باره اعلام شده بود که آقای شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران دستگیر شده که این خبر نادرست و کذب است. متأسفانه این دروغ‌ها در حالی گفته شده که دقایقی پیش آقای شربیانی در شورا حاضر شده است. 

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به دروغ دیگری مبنی بر استعفای «علیرضا زاکانی» شهردار تهران تصریح کرد: این هم دروغ دیگری است که مطرح شده؛ وقتی یک نفر کار می‌کنند همه به آن می‌تازند و کسانی که کار نکردند و از کار و فعالیت در شهر ناراحت هستند، دروغ‌پردازی می‌کنند.

مشروح واکنش ضدانقلاب به سفر زاکانی به بروکسل و کسب جایگاه نایب رئیسی تهران در مجمع عمومی متروپلیس را در اینجا بخوانید.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3854

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی