استراتژی هواداران دولت چهاردهم برای حاشیه سازی/ ماجرای انتقاد از پزشکیان در صداوسیما چیست؟

گروهی از اصلاح‌طلبان با تقطیع بخشی از برنامه به اضافه یک سعی در تخریب و اتهام به رئیس صدا و سیما و مجری برنامه داشتند اما مشکل آنان جلیلی و جبلی نیستند بلکه بخشی از بودجه‌ها، هزینه می‌شوند تا جریان تحریف، خستگی‌ناپذیر و سیری‌ناپذیر، به قیامش علیه جهاد تبیین در صدا و سیما ادامه دهد.

استراتژی هواداران دولت چهاردهم برای حاشیه سازی/ ماجرای انتقاد از پزشکیان در صداوسیما چیست؟

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ برنامه به اضافه یک که برنامه‌ای با محوریت میز گرد سیاسی که روزهای دوشنبه و چهارشنبه به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود این روزها دچار حاشیه سیاسی در خصوص رئیس جمهور شده است.

حمله اصلاح طلبان به برنامه

ماجرا از آنجا شروع شد که اصلاح طلبان با انتشار ویدیویی از این برنامه و مجری آن آقای خسروی را متهم به اهانت به رئیس جمهور کردند.

این گروه با انتشار این فیلم این موضوع را به مخاطب القا کردند که خسروی با خصومتی که با آقای پزشکیان دارد به راحتی به او در برنامه زنده توهین می‌کند و باید توبیخ شود.

اصلاح طلبان و مدافعان این رفتار در  صفحات ایکس خود نوشتند.

اما ماجرا از چه قرار است؟

طبق روال همیشه بی اخلاقی‌های اصلاح طلبان بازهم از یک ویدیو تقطیع شده جنجالی برای بدنام کردن افراد استفاده کردند. این جوان در برنامه زنده به ناگاه شروع به توهین به رئیس جمهور کرد و در ادامه این میزگرد که از سوی اصلاح طلبان منتشر نشد آقای خسروی به درستی از رئیس جمهور دفاع و از این جوان خواستند ادب را برای ادامه مذاکره حفظ کند. خسروی در ادامه برنامه متذکرد شد که:

چرا باید جبلی و خسروی زده شوند؟

زدن آقای خسروی از جای آغاز گردید که وی در برنامه‌های انتخاباتی و در میزگردهای سیاسی برای کاندیدهای انتخابات به عدالت برخورد کرد و در یکی از برنامه‌ها که همراهان کاندیدها از توهین و دعوا نمی‌کاستند به درستی با آن برخورد کرد.

اما چرا جبلی؟

فلسفه‌ی تأسیسی «به اضافه‌ی یک» -که به مثابه «کرسی‌های آزاداندیشی تعاملی» در صدا و سیماست پیرو دستور رئیس رسانه‌ی ملّی برقراری تضارب آراء و افزایش آزادی بیان برای همه‌ی جریان‌های فکری و سیاسی به‌ویژه اصلاح‌طلبان، گلایه‌داران و زاویه‌داران بوده و دقیقاً همین نکته، از دلایلی به شمار می‌رود که سبب شد حتّی مخالفان بهانه‌جوی همیشگی پیمان جبلی و رادیکال‌های همیشه‌طلبکار.

بعد از «انتخابات ۱۴۰۳»، از سیاست‌های عادلانه و بی‌طرفانه‌ی سازمان صدا و سیما و تلاش حدّاکثری جهت افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات، رسماً در جلسات مختلف، رسانه‌ها و صفحاتشان، قدردانی کنند.

در همین قسمت و دیگر قسمت‌های عدیده‌ی این برنامه‌ی شبکه‌ی سه، ده‌ها بار، تندترین و صریح‌ترین انتقادات ناروا و نادرست، علیه صدا و سیما، ضدّ اصول‌گرایان و حتّی در نقد نظام، همواره مطرح شده و مردم نیز تؤاماً نظراتشان را به صورت متنی در نوار سمت چپ برنامه، می‌نویسند و می‌خوانند و گرچه از قضا بعضاً برش‌های همان قسمت‌های پیشین پرتنش توسّط اصلاح‌طلبان و نیز دیگر مخالفان رویکرد تحوّل در صدا و سیما، قبلاً بازنشر انبوه داشته و هم‌رسان شده، ولی صرفاً به واسطه‌ی یک اظهار نظر احمقانه‌ی جوانی جوزده، به نحوی علیه صدا و سیما، شورش به‌پا کرده‌اند، انگار نه انگار که بیشترین فرصت‌های حضور اصلاح‌طلبان و همین معترضان همیشگی که به قول و خیال خودشان، ممنوع التصویر بوده‌اند.

طی همین سه سال و در دوره‌ی جدید صدا و سیما فراهم شده است!

پیمان جبلی به واسطه‌ی ایجاد فرصت حضور فعّال و گسترده‌ی اصلاح‌طلبان در رسانه‌ی ملّی، بارها از سوی برخی گروه‌های اصول‌گرای بیرون صدا و سیما، تحت فشار قرار گرفته امّا علی رغم این‌که همواره از جانب اغلب اصلاح‌طلبان، طیفی خاص از اصول‌گرایان و اینترنشنال، بی‌رحمانه سوژه‌ی انجام عملیّات‌ها و پروژه‌های تخریبی رسانه‌ای بوده، حاضر نشده «برنامه‌های زنده» را بمیراند یا مجوّزهایی که صادر کرده برای حضور طیف‌های فکری مختلف و حتّی مخالف در صدا و‌سیمای مردمی را باطل کند.

درج مدام نام وحید جلیلی جهت تخطئه‌ی صدا و سیما و پیمان جبلی، یک ترفند تخریبی حرفه‌ای و حساب‌شده است وگرنه اگر همین فردا، جلیلی از صدا و سیما برود، تخریب‌چی‌هایی که در دوره‌های گذشته، خو گرفته بوده‌اند به باج‌گیری، شبانه‌روز کما فی السّابق به دروغ‌سازی، تقطیع و تحریف ادامه خواهند داد.

مشکل آنان جلیلی و جبلی نیستند بلکه از یک سو، فاشیست‌های تمامیّت‌خواه، از لندن تا تهران، می‌خواهند صدا و سیما را فتح و یک‌سویه و تک‌صدایی کنند و از سویی دیگر، شایان توجّه است که بخشی از بودجه‌ها، دارند هزینه می‌شوند تا جریان تحریف، خستگی‌ناپذیر و سیری‌ناپذیر، به قیامش علیه جهاد تبیین در صدا و سیما ادامه دهد تا نهایتاً نفس جبهه‌ی انقلاب را با دروغ‌ها و تهمت‌هایی بیست و چهار ساعته، ببرند.

در فضای رسانه چه میگذرد؟

در همین راستا اهالی رسانه در صفحه ایکس خود با رو کردن دست گروه‌های تحریف در آگاهی بخشی به مردم در جهت توزیع اطلاعات درست در صفحات خود با گلایه از انتشار مطالب تقطیعی و حمله ناجوانمردانه به افراد مطالبی را منتشر کردند.