پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در مسیر انتخابات/

میزگردهای تحلیلی تبلیغاتی انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری به شکل زنده روی آنتن می رود که همین امر بر غنای آن با حضور کارشناسان خبره و شناخته شده افزوده است؛ و در مقایسه با میزگردهای کم رمق دوره های قبل خیلی عمیق و ریشه ای به تحلیل یک آسیب و حوزه مورد نیاز برای طرح و برنامه در دولت آینده می پردازد که همین امر جان تازه ای به تبلیغات انتخاباتی بخشیده است.

منتشر شده در 27 خرداد 1403
در سرویس
به گزارش جهت پرس؛  در حالی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است که این دوره انتخابات به دلیل شهادت رئیس جمهور و همراهان خادمشان خیلی زودهنگام آغاز شد.
انتخاباتی که به دلیل شوک و ناباوری همه مردم و مسئولان و نخبگان در کشور در شرایط خاص و حساسی آغاز شد و برای خالی نماندن میدان و عرصه خدمت بعد از شهیدان خدمت دولت سیزدهم 80 نفر وارد عرصه ثبت نام این دوره حساس شدند که از این میان 6 نفر توسط شورای نگهبان پس از بررسی سوابق و کارنامه، تایید صلاحیت شده و وارد مرحله رقابت و تبلیغات انتخاباتی شدند.
تبلیغات انتخابات چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای امر با شرایط متفاوتی نسبت به دوره های قبل آغاز شد. تبلیغاتی که با توصیه اکید رهبر معظم انقلاب نسبت به رعایت اخلاق و عدم لجن پراکنی و بد اخلاقی های سیاسی و انتخاباتی که در دوره های قبل شاهد آن بودیم با آرامش خاصی در حال پیشروی است.
هر چند در فضای مجازی باز هم به دلیل عدم کنترل کامل و نظارت های ناقص، شاهد برخی بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی و لجن پراکنی هایی هستیم که جز خدشه به اعتماد عمومی و آسیب به آبروی ملی کاری نمی کند اما باز هم شرایط تبلیغات و نوع این تبلیغات فضای خاصی ایجاد کرده است.
میزگردهای خاص
شاید یکی از موارد متفاوتی که در این دوره شاهد آن هستیم که سبب جذب مخاطبان و مردم برای گوش دادن به برنامه ها و طرح های کاندیداها به دور از تنش های میان مجری و نامزد انتخاباتی شده است؛ میزگردهای متفاوت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این دوره باشد. میزگردهایی که خیلی متفاوت نسبت به دوره های قبل در حال برگزاری است.
باید عنوان کرد میزگردهایی که در دوره های قبلی تبلیغات انتخاباتی انجام می شد عموما به شکل ضبط شده و نه زنده پخش می شد و همین امر سبب انفعال آن می شد؛ اما میزگردهای تحلیلی تبلیغاتی دوره چهاردهم به شکل زنده روی آنتن می رود که همین امر بر غنای آن با حضور کارشناسان خبره و شناخته شده افزوده است. میزگردهایی که خیلی عمیق و ریشه ای به تحلیل یک آسیب و حوزه مورد نیاز برای طرح و برنامه در دولت آینده می پردازد.
حضور کارشناسان خبره
شاید وجه تمایز میزگردهای دوره فعلی انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره های قبل که از افرادی خنثی و بعضا متوسط به شکل انفعالی و ضبط شده و گاها تعارفی و فرمایشی استفاده می شد همین بهره گیری از کارشناسان خبره ای باشد که هر کدام در جای خود بسیار شناخته شده بوده و بسیار دقیق به تحلیل و ارزیابی طرح و برنامه های کاندیداها در هر حوزه ای می پردازند.
این کارشناسان به دلیل اشراف کامل به مشکلات و معضلات هر حوزه ای از فرهنگی و سیاسی تا اقتصادی با طرح سوالات چالشی از نامزد ریاست جمهوری دولت آینده می خواهند برنامه خود برای حل این موضوع یا بهره گیری از فرصت های موجود را توضیح دهد.
مشاورانی برای همراهی
نکته مورد توجه دیگر در این میزگردهای خاص دوره چهاردهم حضور دو کارشناس مشاور در کنار کاندیدای ریاست جمهوری است که با اشراف به برنامه های مورد نظر نامزد برای هر حوزه در صورت لزوم اقدام به پاسخگویی های کارشناسانه به دور از تنش می کند. این کارشناسان خبره در  مقابل نامزد انتخاباتی که قرار است برای چهار سال آینده سکاندار امور اجرایی کشور شود در صورت توجیح نسبت به برنامه های اجرایی و طرح های ساماندهی نامزد مورد نظر، خود بعدها می تواند به عنوان ناظر نسبت به اجرای وعده های انتخاباتی عمل کند و این نیز وجه تمایز دیگری است که به گفته برخی تحلیلگران جان تازه ای به تبلیغات انتخاباتی و خصوصا میزگردهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حوزه بین الملل که شاید در دوره های قبلی اندکی کم رمق و بدون غنای لازم بود، داده است.

امید است مردم بتوانند با تحلیل این کارشناسان و البته تمرکز بر آنچه مطالبات عمومی جامعه است، اصلح ترین نامزد را برای سکانداری اداره امور کشور برگزینند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/173200

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی