احتمال حضور رئیسی در انتخابات تقویت شده است

به گزارش جهت، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان می‌گوید احتمال حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار افزایش یافته است؛ حضوری که به گفته وی منجر به خروج ۹۰ درصد کاندیداهای جریان اصولگرایی از صحنه رقابت‌ها خواهد شد و به باور او محمدباقر قالیباف نیز جزو همان ۹۰ درصد محسوب می‌شود. او گرچه از امکان […]

احتمال حضور رئیسی در انتخابات تقویت شده است

به گزارش جهت، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان می‌گوید احتمال حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار افزایش یافته است؛ حضوری که به گفته وی منجر به خروج ۹۰ درصد کاندیداهای جریان اصولگرایی از صحنه رقابت‌ها خواهد شد و به باور او محمدباقر قالیباف نیز جزو همان ۹۰ درصد محسوب می‌شود.

او گرچه از امکان همگرایی میان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان سخن می‌گوید اما در عین حال آن را موکول به وجود «اراده عملی» در تشکلی می‌داند که غلامعلی حدادعادل هدایت آن را برعهده گرفته است.

متکی درمورد جبهه پایداری و امکان همراهی این جریان با شورای وحدت نیز معتقد است «اگر روح کلی همگرایی و هم‌افزایی در مجموعه اصولگرایی شکل گیرد، جبهه پایداری هم از این قاعده مستثنا نخواهد شد.» و پاسخش به امکان شکل‌گیری این شرایط در اردوگاه جریان متبوع خود این است: «باید جلوتر برویم.»

از دید سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان مدل مطلوب برای حضور در انتخابات همان الگوی سال ۹۶ است که هرچند به پیروزی محافظه‌کاران منجر نشد اما به گفته وی لااقل نشان داد می‌توان در دل این جریان به یک وحدت و همراهی تمام‌عیار رسید.

او رای ۱۶ میلیونی رئیسی در آن انتخابات را دستاوردی قابل‌توجه در یک مصاف سیاسی می‌داند. البته که متکی هم مانند بسیاری از همفکرانش منتظر ورود رئیسی به این دوره از رقابت‌های انتخاباتی است و با توصیفاتی که از وی و تأثیر حضورش می‌کند، نشان می‌دهد اگر تنها یک تن بتواند خط بطلانی بر همه اختلاف‌نظرها و بحث و جدال‌ها در جریان اصولگرایی بکشد، اوست.