احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به پزشکیان مطرح کرد

اتحاد پزشکیان و قالیباف در چینش کابینه

کابینه پزشکیان به زودی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. گفته می‌شود که بده بستان‌های لازم انجام شده و وزرای پیشنهای پزشکیان در مسیر بررسی صلاحیت‌ها مشکل چندانی نخواهند داشت.

اتحاد پزشکیان و قالیباف در چینش کابینه

به گزارش جهت پرس؛ احمد زیدآبادی از چهره های نزدیک به پزشکیان نوشت:  تصور من این است که کابینۀ پیشنهادی آقای پزشکیان به مجلس بر اساس “توافق” شکل گرفته است.از این رو، به احتمال بسیار زیاد، تمام آنها از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت و از طیفی که عمدتاً شامل نمایندگان حوزۀ تهران است، جز چند فریاد جگرخراش کار خاصی برنخواهد آمد!

زید آبادی در حالی از توافق برای رای اعتماد به کابینه گفته است که پیش از این برخی رسانه ها از معامله قالیباف و پزشکیان درباره این موضوع خبر داده بودند، به گونه ای که حضوری افرادی چون اسکندر مومنی و احمد دنیامالی را سهمیه قالیباف در کابینه پزشکیان عنوان کردند.

از سوی دیگر به نظر می رسد اگر آنگونه که این اشخاص و رسانه ها می گویند، معامله ای صورت گرفته باشد افرادی چون همتی و عراقچی که در حالت عادی هیچ شانسی برای تایید شدن توسط مجلس اصولگرا ندارند قرار است با حمایت جریان قالیباف تایید بشوند.

با این حال سرنوشت چهره هایی چون ظفرقندی ، پاک نژاد و صالحی امیری از چهره های تندرو جریان اصلاحات در ابهام است، چرا که  علی رغم لابی های سنگین زمزمه هایی شنیده می شود حتی برخی از نمایندگان وابسته به جریان قالیباف به هیچ وجه حاضر به رای دادن به این افراد نیستند.

البته باید دید قدرت لابی گری در روزهای آینده می‌تواند نظر این نمایندگان را عوض کند یا خیر ؟