جهت پرس بررسی می‌کند

آیا وزیر بهداشت رای اعتماد مجلس را خواه گرفت؟

در دوران بررسی صلاحیت های وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان به مجلس، ظفرقندی حواشی را به خود همراه دارد که شاید رای اعتماد او از سوی مجلس را تهد تاثیر قرار دهد.

آیا وزیر بهداشت رای اعتماد مجلس را خواه گرفت؟

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ در بین وزیران معرفی شده آقای پزشکیان به مجلس جهت بررسی و تایید صلاحیت، وزیر بهداشت از پر حاشیه ترین وزرا بود.

محمدرضا ظفرقندی،  فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران، که نگارنده نامه معروف درباره مبارزه با کرونا به روحانی بود، به عنوان یاری از گروه سهم خواهی اصلاح طلبان برای وزارت بهداشت به مجلس معرفی شد. او در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را بر عهده دارد. او همچنین دو بار رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوده و جز معدود چهره‌های اصلاح طلب معرفی شده از جانب پزشکیان در لیست وزرای پیشنهادی است.

نگاه نمایندگان مجلس به ظفرقندی

ماجرا از توییت علی آبادی نماینده درود در مجلس آغاز شد، وی در صفحه ایکس خود نوشته بود: مجلس تا بن دندان آماده همراهی دولت است؛ ولی قرار نیست وزیر پیشنهادی دولت تا بن دندان غیرانقلابی باشد

نماینده قزوین در مجلس در یک برنامه تلویزیونی، با انتقاد از وزیر پیشنهادی بهداشت بابت عدم موضعگیری درباره فلسطین، گفت: اگر کسی عضو هیئت وزیران می‌شود باید قدرت مبارزه با نظام سلطه را داشته باشد.

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس و نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در برنامه تلویزیونی شبکه خبر که به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت اختصاص داشت، به انتقاد از محمدرضا ظفرقندی پرداخت.

امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران با استناد به آنکه او نگاه کلان و تخصصی به حوزه درمان ندارد اشتباه بزرگ برای انتخاب در سمت وزارت است در کانال تلگرامی خود نوشت:

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران نیز در خصوص ظفرقندی در صفحه خود نوشت:

میثم ظهوریان، نماینده مردم مشهد نیز با اشاره به مخالفت ظفرقندی نسبت به افزایش پزشک در صفحه ایکس خود نوشت:

لاجوردی، نماینده تهران در صفحه ویراستی خود نوشت:

اصلاحات حامیان اصلی ظفرقندی

برای رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت فقط گروه اصلاح طلب بودند که از او حمایت کردند.

عبدالرضا داوری نام ظفرقندی را در کنار اسامی می‌آورد که همگی از سران حمایت فتنه 88 بودند و در خصوص اتفاقات اخیر کشوری هم موضع مشخص و مناسبی را نداشته اند.

دیگر حامیان اصلاح طلب نیز در صفحه ایکس خود از حمایت دیگران از ظفرقندی نوشتند.

از تمام افراد آمده در مطلب آقای وحید خاتمی فقط چند تن از وزرای پیشین از ظفرقندی حمایت کرده بودند نه تمام افراد.

تنها چالش ظفرقندی با مجلس

این نگاه ظرقندی و چالشی که با مجلس خواهد داشت اما تنها موضوع قابل توجه حول محور این گزینه پیشنهادی پزشکیان نیست. او پیشتر نیز به واسطه حامیانش مورد توجه قرار گرفته بود. حمایت جدی شهرام یزدانی، سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی ، همچنین حمایت علیرضا مرندی، وزیر بهداشت دولت‌های آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله موضوعاتی است که تا کنون درباره ظفرقندی مورد توجه قرار گرفته است.

با این وجود مردم نگران نگاه تند اصلاح طلبان به موضوع کشور داری هستند. در بین وزرای پیشنهادی هستند کسانی که حامی فتنه در ایران بودند و اکنون هم نگاه های برخی اصلاح طلبان نسبت به حفظ و صیانت از نظام همان دیدگاه سال های 88 و فته های بعد از آن است.

وزرایی که حاصل سهم خواهی سر دسته های اصلاح طلبی بوده اند آی می توانند کشور را آنطور که باید به آرامش و امنیت برسانند؟