پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

با انتشار خبر خروج مولوی عبدالحمید از کشور به دلایل نامعلوم، حواشی برای او به دلیل تناقضات رفتاری و گفتاری‌اش به وجود آمد که در اینجا به آن پرداخته می‌شود.

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ اخیرا خبری درباره مولوی عبدالحمید در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌ها و حواشی زیادی برای وی رقم زد. عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که مدعی بود پس از آشوب‌های پاییز۱۴۰۱ ممنوع‌الخروج شده و امکان رفتن به حج را هم – برای بار هزارم! – نداشته، چند روزی به منظور آنچه معالجه نامیده شده، در ترکیه به سر برد.

البته بهانه معالجه در واقع توجیهی بعد از انتشار خبر خروج او از کشور بود و حقیقتا استدلال درست و منطقی نیست.  وهاب زاده، مشاور سابق وزیر بهداشت در توییتی انتقادی نسبت به عملکرد عبدالحمید نوشت: در سیستان آنقدر پزشک ومتخصص مجرب داریم که مولوی عبدالحمید که خود را ولی و وصی این مردم محروم میداند، لازم نباشد برای انجام کارهای درمانی به خارج از کشور سفر کند!

یک بام و دو هوا به سبک مولوی عبدالحمید

عبدالحمید هر جمعه در تریبون نماز جمعه به راحتی هر آنچه به ذهن و دهانش می‌رسد علیه جمهوری اسلامی می‌گوید و در آخر همراه با شانتاژهای رسانه‌ای همراه می‌شود که ما آزادی بیان نداریم و کسی نمی‌تواند نظام را نقد کند! یا به راحتی سفرهای خارج از کشور می‌رود و تفریح و سیر و سیاحتش به راه است، سفر اخیر او به ترکیه تنها سفر خارجی نبوده و بارها و بارها تکرار شده اما در رسانه‌ها برای مظلوم نمایی خودش را محدود و محصور نشان می‌دهد.
یک کاربر اهل سیستان و بلوچستان هم با اشاره به سفر چند سال پیش عبدالحمید به ترکیه برای درمان، تصاویری از تفریحات او در آن سفر منتشر کرد. وقت آن رسیده که مردم به دور از تعصبات قومی و مذهبی افراد کذاب و منافق را طرد کنند تا چنین فرصت جولان و سواستفاده از موقعیت نداشته باشند.

چرا نماز جمعه این هفته تیتر بی‌بی‌سی نشد؟/ غیبت عبدالحمید در زاهدان چه تاثیری دارد؟

خطبه‌های این هفته مسجد مکی زاهدان بر عهده مولانا مفتی محمدقاسم قاسمی یکی از علمای برجسته جنوب شرق بود. خطبه‌ای علمی، مذهبی و البته به روز، و برای عموم مردم و طلاب اهل سنت قابل استفاده و همینطور برای پژوهشگران شیعه نیز قابل احترام و قابل تامل. اما محتوای خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان دقایقی پس از پایان، هرگز تیتر بی‌بی‌سی فارسی انگلیس و اینترنشال صهیونیستی نشد و از لحاظ آنها فاقد ارزش خبری مطلوب در این هفته تشخیص داده شد! این همان نماز جمعه‌ای است که ماه‌ها بود اهمیت خبرفوری برای ضدانقلاب و غربی‌ها داشت.

معلوم می‌شود که برای آنها نماز جمعه، اهل سنت، قوم بلوچ، مردم زاهدان و حتی مسجد مکی زاهدان به تنهایی موضوعیت قابل توجهی ندارد و سوژه خبری و اصلی آنها کسی دیگری هست. هرچند که تجربه نشان داده که ارزش امثال مولوی عبدالحمید هم برای رسانه های غربی به اندازه و تا زمانی هست که حرف دلشان را از تریبون نماز جمعه بگوید.

خبر اصلی‌تر این هفته در زاهدان بود نه در سفر مولوی عبدالحمید ترکیه؛ نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان راحت و بی‌دغدغه برگزار شد، خطیب این هفته، اعتقادات سیاسی و مذهبی خود را آزادانه و شفاف بیان کرد ولی مردم، آرام ترین و بدون تنش‌ترین جمعه زاهدان در ماه‌های اخیر را هم تجربه کردند. ضمنا، گروهک‌های تکفیری، ضدانقلاب خارج نشین، محافل آمریکایی و صهیونیستی هم نتواستند سوءاستفاده کنند.

شاید بهتر باشد عبدالحمید به کل از این سمت و تریبون دور باشد تا آرامش در این استان برقرار شود، مزیت دیگر عدم حضور او در زاهدان این بود که دیگر کسی که از تکفیری‌ها حمایت کند هم وجود نداشت که اگر او نباشد تکفیری‌ها هم فرصت جولان ندارند.

واکنش فعالان رسانه‌ای به سفر عبدالحمید به ترکیه

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای سفر درمانی عبدالحمید به ترکیه را مسخره کرده‌اند و گفتند حتما به دلیل دیگری به این کشور سفر کرده و دلیلی ندارد وقتی در داخل کشور امکانات پزشکی عالی وجود دارد برای درمان به کشوری مثل ترکیه سفر کند که ابدا در حوزه درمان حرفی برای گفتن ندارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/170595

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی