پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوئد در قبال آزادی حمید نوری چه می‌‎خواهد و چطور با گروگان‌گیری سیاسی وارد بازی جدید شده است؟

منتشر شده در 29 آذر 1402
در سرویس

اطلاعات جدید منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد سوئد برای نجات جاسوس‌های خود که در ایران دستگیر شده‌اند دست به یک گروگانگیری زده است؛ گروگان گرفته شده از ایران “حمید نوری” است که با همکاری منافقین مدتی است دادگاه‌هایی نمایشی برای او برگزار می‌شود و جالب اینکه دستاورد حقوقی خاصی هم نداشته‌اند.

اما جاسوس‌ها چه کسانی هستند؟ اطلاعات افشا شده حاکی از این است که اولین جاسوس فردی است به نام «احمدرضا جلالی» جاسوس موساد که اطلاعات ترور دانشمندان هسته‌ای و دفاعی ایران همچون شهید شهریاری، علی‌محمدی و فخری‌زاده را لو داده. وی دستگیر و به اعدام محکوم شده است.

گفتنی است سوئد بلافاصله به جلالی بابت این خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی، اقامت دائم و پس از آن تابعیت سوئدی داده بود.

اما درخواست‌‌های سوئد برای آزادی این جاسوس موساد، در ایران خریداری نداشت تا اینکه استکلهم، با همفکری منافقین، دست به یک عملیات گروگان گیری می‌زند و دو سال بعد «حمید نوری» را دستگیر و محاکمه می‌کند.

نفر دیگر هم «حبیب فرج‌الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال است که در پس چندین عملیات تروریستی در ایران دستگیر شد. او هم تابعیت سوئد دارد و دولت سوئد رایزنی‌های گسترده‌ای برای آزادی وی صورت داد اما دادگاه ایران او را محکوم به اعدام کرد و این حکم نیز به اجرا در آمد. سوئد سالها قبل توانسته بود با کمک آمریکا، عربستان و اسرائیل، مانع استرداد «حبیب فرج‌الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال که توسط پلیس اینترپل در لهستان دستگیر شده بود، بشود.

حالا استکهلم با گروگان گرفتن و حکم حبس ابد برای یک ایرانی که سالها است مسئولیتی در سیستم قضایی ندارد، می‌خواهد زمینه را برای آزادسازی جاسوس موساد فراهم کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/151921

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی