پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با وجود وعده‌های چند باره مسئولان فدراسیون فوتبال خبری از معرفی سرمربی جدید تیم امید نیست و مشخص نیست هفته وعده داده شده برای رونمایی از سرمربی امیدها چه زمانی فرا می‌رسد.

منتشر شده در 25 اردیبهشت 1402
در سرویس

نامی که اعلام نمی‌شود و رونمایی از آن از هفته‌ای به هفته‌ای دیگر وعده داده می‌شود، حکایت ماجرای سرمربی جدید تیم فوتبال امید است، تیمی که بیش از ۲۵۰ روز است که نیمکت آن خالی است و فدراسیون فوتبال برای معرفی سرمربی جدید امروز و فردا می‌کند.

آخرین وعده را هم اول هفته مهدی تاج داد و عنوان کرد شنبه یا یکشنبه نام سرمربی جدید تیم امید اعلام می‌شود تا این تیم از بلاتکلیفی در بیاید. یکشنبه هم گذشت و این بار هم مانند تمام وعده‌های چند ماه اخیر باز هم تکلیف نیمکت تیم امید مشخص نشد تا خلف وعده رئیس فدراسیون فوتبال باز هم تکرار شود. گویا اختلاف فدراسیون فوتبال با حبیب کاشانی که سرانجام حکم او به عنوان مدیر تیم امید امضا شد، بر سر انتخاب سرمربی جدید سبب شده تا معرفی جایگزین مهدوی کیا به مدام به تعویق بیفتد.

البته مسئولان فدراسیون فوتبال در توجیه تاخیر در معرفی سرمربی تیم امید، پای بازی‌های لیگ را به میان کشیده‌اند و تاج گفته که با وجود برگزاری مسابقات باشگاهی، اگر سرمربی زودتر هم معرفی می‌شد تا پایان لیگ نمی‌توانست اردو برگزار کند.

توجیهی که نشان می‌دهد از دید فدراسیون فوتبال، گویا یک سرمربی فقط در ایام برگزاری اردو یا انجام یک مسابقه تدارکاتی درگیر تیم است و پس از آن به استراحت می پردازد و وظیفه دیگری ندارد. این در حالی است معرفی هر چه سریعتر سرمربی حتی اگر با توجه به برگزاری لیگ، فرصت برپایی اردو نبود، می‌توانست خیلی از کارهای عقب مانده تیم امید را به سرانجام برساند و سرمربی با توجه به زمانی که در اختیار داشت می‌توانست علاوه بر برنامه‌ریزی قوی برای اردوها و بازی‌های تدارکاتی، در استادیوم‌ها حضور پیدا کند و با تماشای بازی‌های لیگ، بازیکنان را زیر نظر بگیرد و یک لیست قوی بر اساس آمار و مشاهداتی که داشته است از بازیکنان موردنظرش ارائه کند.

با این حال با تاخیر و بالا گرفتن اختلاف بر سر معرفی جایگزین مهدوی‌کیا، این فرصت از سرمربی جدید تیم امید گرفته شد و مربی احتمالی تیم امید بهترین فرصت را برای یک آنالیز دقیق از پتانسیلی که لیگ در رده امیدها دارد از دست داد.با توجه به اهمیت این مسئله، تسریع در معرفی سرمربی جدید امیدها می‌توانست خیلی از کارهای عقب مانده امیدها را در ۸ ماه گذشته جمع و جور کند، فرصتی که با اهمال مسئولان فدراسیون فوتبال و اختلافاتی که وجود دارد، از بین رفت.

با پایان لیگ البته دیگر بهانه‌ای برای معرفی نکردن سرمربی تیم امید به دلیل برگزاری مسابقات باشگاهی وجود ندارد اما همچنان هم خبری از معرفی نفر اول نیمکت امیدها نیست، آن هم تیمی که اواخر شهریور باید در یک میدان مهم مانند بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان برود اما در فاصله سه ماه تا این بازی‌ها هنوز سرمربی ندارد.

حال چنین تیمی با این شرایط بنا بر ادعای مسئولان می‌خواهد برای شکستن طلسم ۴۸ ساله رفتن به المپیک کارش را آغاز کند، تیمی که با فرصت سوزی‌های صورت گرفته فرصت اندکی مانند تمامی دوره‌های قبل برای آماده‌سازی دارد و نوع نگاه و برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برای تیم امید، سبب شده تا این بار هم چندان امید زیادی وجود نداشته باشد و شاید دلیل پاسکاری فدراسیون و کمیته بر سر انتخاب سرمربی، به همین دلیل باشد که نمی خواهند مسئولیت این تیم را به گردن بگیرند.

در چنین اوضاع و احوالی و پس از عملی نشدن وعده تاج برای چندمین بار، امروز مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در تازه‌ترین وعده گفته است که سرمربی تیم امید تا پایان هفته معرفی می‌شود، هفته ای که با توجه به وعده‌های قبلی از این دست، معلوم نیست چه زمانی فرا می‌رسد. هرچه باشد با ادامه این وضعیت و امروز و فردا کردن‌های فدراسیون فوتبال، همان فرصت اندک تیم امید هم در حال از دست رفتن است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7027

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی