پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شبی خونین در نوار غزه؛

نوار غزه بامداد امروز بار دیگر شاهد حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در سایه حمایت های همیشگی واشنگتن از تل آویو بود.

منتشر شده در 19 اردیبهشت 1402

 ارتش اسرائیل سه‌شنبه 19 اردیبهشت در اطلاعیه‌ای با اعلام این که 40 جنگنده در حمله به غزه مشارکت داشته و از ماه رمضان گذشته رهبران گروه جهاد اسلامی را زیرنظر داشته است، تاکید کرد که 3 فرمانده این گروه فلسطینی در حمله مذکور به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش «العربیه» ارتش اسرائیل در بیانیه رسمی خود در این‌باره توضیح داد که یکی از این رهبران «خلیل البهتیمی»، فرمانده منطقه شمالی در گروه جهاد اسلامی بوده که طی ماه‌های گذشته در حملات موشکی به مناطق اسرائیلی پیرامون نوار غزه نقش داشته است.

بنا بر این بیانیه، ارتش اسرائیل همچنین دو فرمانده شهید شده دیگر گروه جهاد اسلامی را «جهاد غنام» دبیر شورای نظامی یگان‌‌های قدس و «طارق عزالدین» مسئول سازماندهی تعدادی از عملیات‌ها در کرانه باختری معرفی کرد.

عکس

به گفته منابع بیمارستانی فلسطینی در این حمله 12 نفر کشته شده و 20 نفر زخمی شدند. این منابع افزودند 4 کودک بی گناه و 4 زن نیز در میان جان باختگان قرار دارند. از سویی گروه جهاد اسلامی ضمن تایید جان باختن 3 تن از فرماندهان خود، تهدید کرد که در زمان و مکان مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

عکس

طبق گزارش العربیه، جنگنده‌های اسرائیلی کماکان به حملات هوایی خود در غزه ادامه می‌دهند. همزمان، مقامات مسئول در غزه مدارس و ادارات را در این منطقه تعطیل اعلام کردند.

بی بی سی نیز مدعی شد یک منبع آگاه در جنبش جهاد اسلامی اعلام داشته فرماندهانی که شب گذشته ترور شدند قرار بود صبح امروز برای دیدار با مقامات اطلاعاتی مصر به قاهره بروند.

وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد حمله هوایی اسرائیل به غزه افزایش تنش بی‌سابقه‌ای به‌شمار می‌رود که می‌تواند به درگیری تمام عیاری میان دو طرف منجر شود. این وزارتخانه از جامعه جهانی خواسته مانع چنین شرایطی شود.

همچنین نماینده روسیه در نزد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: یک شهروند روس به همراه همسر و فرزندانش در جریان این حملات جان خود را از دست داده اند.

اما این جنایت اسرائیل با واکنش بسیار زیاد کاربران شبکه های اجتماعی روبه رو شد. کاربران با بازنشر تصاویر فرماندهان جهاد اسلامی و تصاویر کودکان مظلومی که به وحشیانه ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند، خشم و تنفر خود را از رژیم کودک کش اسرائیل به نمایش گذاشته و با ملت مظلوم فلسطین اعلام همدردی کردند.

عکسعکسعکسعکسعکسعکس

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7711

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی