پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کودتای رسانه ای و گوبلزی یعنی همین!

کودتای رسانه ای و گوبلزی یعنی همین! بستن ذهن مخاطب و دادزدن توی گوش او که همه این اتفاقات کار خودشون است. اگر پلیس اتش زدن کارخودشونه، اگر جوانی فوت شد یقینا در تظاهرات بود!

منتشر شده در 7 آبان 1401

سجاد بلوکات، کارگردان، مجری سینما و تلویزیون با انتشار عکس یک حجله نوشت: حجله این جوان را در خیابان صفا دیدم. توسط نیروهای امنیتی کشته شده بود اما یک فرد نزدیک به خانواده اش به من گفت نیروهای امنیتی خانواده اش را تحت فشار گذاشتن تا به دروغ بگویند او تصادف کرده، حتی صحنه سازی خودرویی و کروکی جعلی تصادف هم درست کردند. به خانواده اش گفتن اگر حقیقت را بگویید فرزندان دیگرشان هم کشته می شود!

دیدید؟ همه جملات دروغ بالا با تنها ثبت یک عکس که خودم از حجله یک جوان مرحوم  گرفتم، انجام شد.  به همین راحتی یک کشته سازی صورت گرفت. با یک عکس از حجله و یک فرمول واضح و آشنا. فرمولی که تنها با استفاده از  چند کلمه همه راه های منطقی و سند و دلیل برای اثبات اینکه این جوان کشته نشده را می بندد. در این عملیات رسانه ای، با گفتن این جمله که به خانواده اش فشار اورده شده تا حقیقت کتمان شود مخاطب دیگر هرگونه سند و فیلم و شاهد عینی و پزشک معالج و هیچ منطق‌ دیگری را نمیپذیرد‌.

کافی بود در یک صفحه توییتر بدون اسم حقیقی، منتشرش کنم یا برای وحید انلاین و اینترنشنال بفرستم. در این سبک از آزار ذهنی مخاطب و بنزین ریختن روی اتش اتفاقات، فکر میکنید روزی چند بار این سناریو تکرار می شود؟ پسر همدانی، دختر لر، زن مشهدی، دانش اموز اردبیلی و….

کودتای رسانه ای و گوبلزی یعنی همین! بستن ذهن مخاطب و دادزدن توی گوش او که همه این اتفاقات کار خودشون است. اگر پلیس اتش زدن کارخودشونه، اگر جوانی فوت شد یقینا در تظاهرات بود اگر کسی تکذیب کرد فشار نیروهای امنیتی بود. در این سناریو بیشتر از اینکه هدف انگشت اتهام گرفتن روی حاکمیت باشد، هدف بزرگ دیگری دنبال می شود.سفید شویی و تطهیر اتفاقات تروریستی بعدی.

در ادامه این سناریو، به دلیل جا انداختن منطق کارخودشونه و فشار نیروی امنیتی به خانواده ها برای کتمان حقیقت؛ اولا فضا برای تحرکات جدی تروریستی باز می شود.

در فضای همراهی حتی بخش کوچکی از مردم با این فرمول آشوب گری رسانه ای و بسته شدن دست نیروهای امنیتی برای زیرضرب قرار دادن گروهک  های تروریستی، به راحتی میتوان اقدامات تروریستی بعدی را انجام داد بدون نگرانی از محکومیت های ملی و بین المللی!

دوما کشته سازی هم راحت تر صورت میگیرد. فرض کنید جنازه ای در یک خیابان و در یک کوچه پیدا شود. یک تسویه شخصی یا یک هدف کور. یک خودرو فردی را زیر بگیرد یا تصادفی رخ دهد. با این فرمول همیشگی که  این جوان مرحوم توسط نیروهای امنیتی کشته شد اما به خانواده اش گفتن هیچ حرفی نباید بزنی، سرآغاز اتفاقات بعدی می شوند.

پ ن: برای شادی روح این جوان که نمیدانم کیست فاتحه ای بفرستید. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/28632

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی