پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک کارشناس سیاسی در صداوسیما مطرح کرد

عضو هئیت علمی دانشگاه در گفتگوی برنامه جهان آرا در مورد مسمویت‌های اخیر کشور گفت: دختران آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و گسترش شایعات مختلف به افزایش اضطراب آنها کمک کرد.

منتشر شده در 14 اسفند 1401
در سرویس

بیژن پیروز، عضو هیئت علمی دانشگاه، در گفتگوی دیشب برنامه جهان آرا با اشاره به اوضاع روانی این روزهای کشور درمورد مسمومیت‌های دانش‌آموزان گفت: زن ها و دخترها بو را بهتر احساس می کنند و بیشتر تحت تاثیر عوامل و محرک های محیطی قرار می گیرند بنابراین در اینگونه حملات، بیشتر قربانیان هم زنان و دختران هستند. رسانه های داخلی و خارجی به گسترش شایعات پیرامون ماجرای مسمومیت دانش آموزان مدارس کمک کردند در حالیکه رسانه مسئول باید از شایعات دوری کنند. می توان کسی که محرک را منتشر کرده دستگیر کرد ولی محرکی که در افغانستان استفاده شده بود مشخص نبود اما اظهارات دانش آموزان افغانستانی شبیه اظهارات دانش آموزان ایرانی است.

ماجرای مسمومیت دانش آموزان را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت

توییت سفیر یکی از کشورهای خارجی با ذکر عناوین «مسمومیت» و «تمامی نداشتن ماجرا» در واقع دامن زدن به قضیه است. وضعیتی مشابه برای کوکاکولا به وجود آمده بود، شایعه شده بود که نوشیدن این نوشابه موجب بیماری می شود و اتفاقا دخترهای بلژیکی وقتی کوکاکولا می خوردند، حالشان بد میشد. روش های محرک محیطی حتی اگر واقعا تهدیدی هم نباشد، باز هم تاثیرگذارند و موجب بیماری بچه ها می شوند. می توانیم با شفاف صحبت کردن راجع به همه یافته ها، این دوره را پشت سر بگذاریم چه اینکه دوره هایی داشتیم که در مدارسمان آموزش می دادیم اگر بمباران هوایی شد یا حمله شیمیایی صورت گرفت، دانش آموزان باید چه کاری انجام دهند.

دشمنان ما زمانی در مدارس بمب گذاری می کردند ولی امروز، برنامه شان عملیات رسانه ای است

شنیدن موارد مسمومیت در مدارس و شهرهای مختلف، خودش عامل محرک است، در اینجا باید تیمی باشد که سریعا برود و حقیقت ماجرا را بررسی و اعلام کند. دشمنی داریم که زمانی در مدارس بمب گذاری واقعی می کردند و در کودکستان گروگان می گرفتند ولی امروز بیشتر عملیات رسانه ای انجام می شود. در یکی از جزوات سیا آمده است که چگونه کاری کنید تا دولت نتواند کارش را انجام دهد، جزوه ای شامل کشتن نیروهای امنیتی و مردم و به سرانجام نرسیدن اعتراضات مسالمت آمیز. دشمن امروز به این نتیجه رسیده که اگر بتواند خاطره ای بد برای دانش آموزان رقم بزند، می تواند به اهدافش در اعتراضات برسد.

حرکت 40 ساله جمهوری اسلامی خلاف این بوده که دختران درس نخوانند

حرکت 40 ساله جمهوری اسلامی خلاف این بوده که دختران درس نخوانند و به دانشگاه نروند؛ این اتفاقات هم موجب نمی شود دختران از تحصیل باز بمانند و به مدرسه نروند. دشمنان ما چنین عظمتی ندارند که بتوانند در همه مدارس، از تزریق عامل محیطی استفاده کنند. اینکه گفته می شود «مسمومیت سریالی تمامی ندارد» و سفیر یک کشور خارجی آن را گفته، باید توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود که از کجا این اطلاعات را داشته است؟ اینگونه توییت ها خودش یک نوع عملیات روانی است و می توان سفیر را احضار کرد.

ماجرای مسمومیت دانش آموزان مورد سوء استفاده های جناحی قرار خواهد گرفت

در جنگ شناختی، خیلی ها فهمیدند که دروغگوها چه کسانی هستند و البته برای این امر هزینه زیادی پرداختیم. ماجرای مسمومیت دانش آموزان در ایران مورد سوء استفاده های جناحی قرار می گیرد و حتی در انتخابات هم از آن استفاده خواهند کرد و دولت ها را با هم مقایسه می کنند. اگر همه عوامل این ماجرا امشب دستگیر شوند، باز هم محرک محیطی وجود دارد و قضیه تکرار خواهد شد.

رسانه ها در ماجرای مسمومیت دانش آموزان ابهام ایجاد نکنند

رسانه های داخلی وقتی چیزی می نویسند ببینند آیا آنچه نوشته اند بچه ها را عصبانی می کند یا نه، اگر اعتقاد دارند گروهی در مدارس، به دنبال آسیب رساندن به بچه ها هستند، بروند تحقیق کنند و آنچه به آن رسیده اند را بنویسند. اگر ابهام ایجاد کنیم، به نفع آمریکا و دشمنان ایران کار کرده ایم؛ شاید در گذشته کسی عقیده ای مبنی بر عدم تحصیل دختران داشته ولی در 40 سال اخیر چنین چیزی نبوده است.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/13292

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی