پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش تحلیلی جهت پرس از علت غیرفعال شدن سایبری‌های منافقین؛

در پی حمله پلیس به مقر منافقین در فرانسه و آلبانی، کاهش شدید فعالیت اکانت‌های برانداز در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که نشان دهنده تعداد بالای اکانت‌های فیک در فضای مجازی است.

منتشر شده در 3 تیر 1402

عطیه فکری – در پی حمله پلیس فرانسه و بعد از آن پلیس آلبانی به کمپ منافقین، غیر فعال شدن تعداد زیادی از اکانت‌های برانداز که در شبکه‌های اجتماعی فعال بودند و در ایام اغتشاشات فعالیت و تعداد آن‌ها چند برابر شده بود، دیده شد. 

سرور‌ حاوی اطلاعات مرتبطین منافقین در داخل ایران از دسترسشان خارج شد و تمام اطلاعات در اختیار پلیس آلبانی قرار گرفته است.

چرا حمله به مقر منافقین در آلبانی مهم است؟

در نشست آسیب‌شناسی منافقین در کمپ اشرف 3، دوتن از مسئولان فنی این گروهک به نام‌های (عبدالله فولادوند و نعمت)  به سران این گروهک توضیح دادند که پلیس آلبانی سرور اصلی را که حاوی اطلاعات تمام مرتبطین داخلی این گروهک بوده با خود برده‌اند. این خبر، احتمال لو رفتن اسناد تمام ارتباطات خارجی و همچنین فعالیت‌های تروریستی منافقین را به‌دنبال دارد.

وزارت کشور آلبانی اعلام کرده که عملیات امروز ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است چراکه مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه 30 خردادماه نیروهای پلیس ضد تروریسم آلبانی برای بازرسی در عملیاتی به مقرّ گروهک منافقین موسوم به کمپ اشرف 3 کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان، تمامی سیستم های الکترونیکی، از جمله کامپیوترها، تلفن های همراه و… مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از وسائل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند.  به گفته پلیس، اعضای این گروهک تروریستی با یگان ضد تروریسم درگیر شدند که بر اثر این درگیری یک نفر از منافقین به هلاکت رسید.

به گفته وزارت کشور آلبانی، منافقین اقدام به فعالیت‌های تروریستی و سایبری خارج از چارچوب قوانین این کشور داشتند. در روز حمله پلیس آلبانی به مقرّ منافقین، پلیس پاریس اعلام کرد با برگزاری میتینگ سالانه این گروهک در این شهر مخالفت کرده است. گروهک منافقین از سال 1395 و بعد از یک دهه بلاتکلیفی از زمان فروپاشی رژیم بعث در عراق، به کشور آلبانی منتقل شده‌‌اند.

پلیس ضدتروریسم آلبانی تاکنون بارها درخواست فراهم شدن امکان بازرسی از کمپ اشرف ۳ را ارائه کرده بود و که برخی از این درخواست‌ها با تذکر و اخطار همراه بوده اما با این وجود امنافقین به این درخواست‌ها مبنی بر حضور و بازرسی از این کمپ تن ندادند که نهایتا به دلیل نگرانی از انجام برخی عملیات خرابکارانه و تروریستی توسط این گروه در آلبانی، امروز پلیس ضد تروریسم آلبانی وارد عمل شده است.

در پی این عملیات، تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف 3 کشف شده و ضبط شده و به همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توییتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.

 کاربران شبکه‌های نسبت به غیرفعال شدن اکانت‌های فحاش برانداز چه واکنشی داشتند؟

در روزهای اخیر با جمع‌آوری هارد و وسایل الکترونیکی از کمپ منافقین در آلبانی، فعالیت اکانت‌های فحاش برانداز به طور محسوسی کاهش داشته است که کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای نسبت به این ماجرا واکنش‌های جدی و طنزآمیز داشته‌اند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4175

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی