پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از شانتاژهای رسانه‌ای برای دختر بیهوش شده در مترو

آرمیتا گراوند دختر نوجوانی که چند روز پیش در مترو بیهوش شد بهانه لازم برای شانتاژ رسانه‌ای و ادعاهای دروغ از جانب رسانه‌های ضد انقلاب فراهم کرد.

1
منتشر شده در 12 مهر 1402
در سرویس

عطیه فکری – آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ساله‌ای در راه مدرسه، در متروی شهدا بیهوش شد که با کمک دوستانش و مامورین مترو بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند و به بیمارستان منتقل شد. این دختر نوجوان اهل کرمانشاه و دانش‌آموز کلاس یازدهم هنرستان دولتی عروه‌الوثقی در منطقه ۱۱ تهران است. آرمیتا از دو روز پیش در بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران بستری است.

عکس | آرمیتا، دختر بیهوش شده در مترو تهران کیست ؟

بهانه‌ای جدید برای تحریک خشم عمومی و ایجاد ناامنی در کشور

با انتشار این خبر به ظاهر ساده بهانه جدید به دست رسانه‌های معاند افتاد تا فعالیت جدیدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشند تا شاید بتوانند از فرصت به دست آمده با شایعه پراکنی و ادعاهای دروغ مردم را علیه جمهوری اسلامی تحریک کنند اما سریعا فیلم دوربین مدار بسته مترو از لحظه بیهوش شدن این دختر نوجوان در مترو منتشر شد تا جایی که بخش زیادی از ایجاد حواشی و شانتاژهای رسانه‌ای جلوگیری شد اما همچنان این رسانه‌ها با انتشار اخبار و تحلیل‌های کذب و مغرضانه به راه خود ادامه می‌دهند تا شاید بتوانند مردم را فریب دهند و در این مسیر با خود همراه کنند.

فیلم دوربین‌های مدار بسته مترو شهدا

خانواده آرمیتا گراوند در مصاحبه‌ها چه گفتند؟

شهین احمدی، مادر آرمیتا گراوند اظهار کرد: همه فیلم‌های مترو را دیدیم، حادثه پیش آمده یک اتفاق بود از مردم می‌خواهیم که برای سلامتی دخترمان دعا کنند.

مادر آرمیتا در خصوص جزییات حادثه برای فرزندش در خط چهار مترو میدان شهدا افزود: دخترم با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به ایستگاه قطار، هنگام سوارشدن دچار افت فشار شد و پس از به هم خوردن تعادلش سرش با لبه واگن قطار برخورد می‌کند. در این شرایط توسط دوستانش به بیرون از واگن قطار منتقل شد و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

احمدی از زحمات کادر درمان برای رسیدگی به وضعیت آرمیتا تشکر کرد و گفت: آنها همکاری خوبی با ما برای درمان دخترم داشته‌اند.

از مردم می‌خواهیم برای شفای دخترم دعا کنند
مادر آرمیتا در مورد موج سواری رسانه‌های معاند و سواستفاده برخی فرصت طلب از حادثه پیش آمده گفت: تصاویر و فیلم‌های مترو را از زمان ورود تا لحظه سوار شدن به قطار را دیدیم لذا ادعاهای مطرح شده توسط آنها (رسانه‌های معاند) صحت ندارد.

پدر آرمیتا هم گفت: دخترم صبح یکشنبه با دو نفر از دوستانش سوار قطار در خط چهار مترو ایستگاه شهدا می‌شوند که ناگهان بخاطر افت فشار بیهوش می‌شود که وی را به بیرون قطار آورده و پس از تماس با اورژانس به بیمارستان منتقل می‌کنند.

احمد گرواند اضافه کرد: همراه با همسرش همه فیلم‌های مترو را بررسی کردیم و برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی‌کرد، از مردم درخواست کرد برای بهبود فرزندش دعا کنند.

دختر دایی آرمیتا هم در ادامه این گفت وگو اظهار کرد: هر لحظه شاهد حاشیه سازی های عجیب و غریب از سوی برخی افراد و رسانه‌ها هستیم، آنها مطالبی برای ما می‌فرستند که تنها حال خانواده را بد می‌کند.

او گفت: خانواده آرمیتا فیلم‌های دوربین‌های ایستگاه مترو را کامل مشاهده کردند و هیچ چیز غیر عادی در آن ندیدند. امیدواریم در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوب در خصوص بهبودی حال آرمیتا باشیم.

ساعت هفت صبح روز یکشنبه نهم مهر ماه یک دختر دانش آموز ۱۶ ساله در خط چهار مترو میدان شهدا وارد قطار شده که به دلیل افت فشار بیهوش شد. این فرد در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان است.

ماهی‌گیری اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب از یک اتفاق ساده

با توجه به اینکه فیلم‌های دوربین مداربسته مترو منتشر شده است باز اصلاح‌طلبان همراه با عوامل ضدانقلاب به شایعات و اخبار عجیب و غریب درباره این موضوع دامن می‌زنند، سبک شایعات و اخبار دروغ به گونه‌ای است که ماجرای مهسا امینی را در ذهن تداعی می‌کند و گویی باز هم رسانه‌های معاند به کمک عوامل داخلی قصد دارند فتنه‌ای دیگر به راه بیندازند تا کشور همانند سال گذشته دچار آشوب‌های خیابانی شود اما این بار اوضاع فرق می‌کند و خانواده این دختر نوجوان از همان ابتدا با مشاهده فیلم‌های موجود اقرار کرده‌اند که تمامی شایعات دروغ است و فقط از مردم خواستند که برای دخترشان دعا کنند تا هر چه سریع‌تر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

نمونه‌ای از همراهی اصلاح‌طلبان در داخل کشور با رسانه‌های ضدانقلاب

اصلاح‌طلبان موضعی که در برابر این اتفاق اتخاذ کردن به ظاهر بی‌طرفانه ولی متمایل به رسانه‌های خارجی است. برای مثال محسن برهانی، استاد اخراجی دانشگاه تهران در حساب شخصی خود نوشت: «شفافیت یعنی الان لباس شخصی‌ها از اطراف بیمارستان فجر نیروی هوایی تشریف ببرند و خبرنگاران در آنجا حاضر و در مورد اتفاقی که برای دختر 16 ساله آرمیتا گراوندی افتاده است، گزارش تهیه کنند. بر اساس قوانین کشور تهیه خبر از چنین حادثه‌ای، جرم نیست.»

نکته‌ای که جناب برهانی به آن توجهی ندارند یا حتی آن را توهم توطئه می‌نامند اینست که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تکرار حوادث سال گذشته موظف هستند که از جان این دختر محافظت کنند تا در بیمارستان سوقصدی به او نشود که بهانه لازم برای اغتشاشات را بدست آورند.

انتشار اخبار دروغ و شایعه‌پراکنی رسانه‌های فارسی زبان

1

5

3

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیهوشی دختر نوجوان در مترو

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این ماجرا به چند دسته تقسیم شده‌اند، برخی از کاربران که شیفته و اسیر رسانه‌های مخالف با جمهوری اسلامی هستند بدون نگاه کردن به فیلم‌های دوربین مداربسته مترو و شواهدی که وجود دارد، کورکورانه معتقدند که ماموران مترو باعث و بانی چنین اتفاقی هستند و در پی شوراندن مردم برای اعتراض به برخورد جمهوری اسلامی، باز هم پیش کشیدن مسئله حجاب و انتشار مطالب خلاف واقع هستند.

گروه دیگری از کاربران موضع بی‌طرفی گرفته‌اند و در واکنش به این ماجرا به دنبال سند و مدرک بیشتر هستند تا موضوع برایشان بیشتر از این شفاف شود.

دسته آخر کاربرانی هستند که با انتشار فیلم‌ها و اسناد موجود در پی اثبات واقعیت در مقابل دروغ‌ها و شایعات اخبار رسانه‌های فارسی زبان مخالف با جمهوری اسلامی هستند و حتی این موضوع را شبیه موضوع مهسا امینی می‌دانند و در حساب‌های شخصی خود می‌گویند که سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که همیشه به دنبال ناامنی و برهم زدن آرامش و امنیت روانی مردم ایران هستند این اخبار دروغ را منتشر کرده‌اند تا باز هم مردم را برای آشوب‌های خیابانی فریب بدهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/142938

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی