پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ماجرای تخریب اموال خصوصی؛

در حالی که اعلام شد افرادی با پوشیدن لباس پلیس مرتکب اقدامات مجرمانه شده انتطار می‌رود این افراد که مخل امنیت جامعه هستند سریعاً دستگیر و محاکمه شوند.

منتشر شده در 14 آبان 1401
در سرویس

در پی انتشار فیلم هایی که در آن افرادی با لباس نیروهای یگان ویژه در حال تخریب اموال مردم هستند، مسوولان سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی اعلام کردند که بعد از بررسی فیلم ها به این نتیجه رسیده اند که این افراد، پلیس نیستند و با پوشیدن لباس نیروهای ضد شورش، دست به این اقدامات خرابکارانه زده اند.

در یکی از معروفترین ویدئوها که در فضای مجازی بسیار دست به دست شد، یک فرد با لباس نیروهای گارد ویژه به موتورسیکلت‌هایی که در حاشیه خیابان پارک است، آسیب می‌زند. در ویدئوی دیگر که پس زمینه آن صدای مردم پخش می‌شود، لابی یکی از بلوک‌های شهرک اکباتان توسط مأموران امنیتی به‌شدت تخریب می‌شود. در تصویری دیگر، افرادی ملبس به یونیوفرم پلیس ضد شورش در یک کوچه به قصد ارعاب فریاد برمی‌آورند و خانه‌های مردم را تخریب می‌کنند.

حال که اعلام شده این افراد با پوشیدن لباس پلیس مرتکب اقدامات مجرمانه شده و به گفته سازمان قضایی نیروهای مسلح “صحنه سازی” کرده اند، انتطار می رود سریعاً دستگیر و محاکمه شوند. 

 اینکه تاکنون هیچ‌یک از این افراد تحت تعقیب قرار نگرفته‌اند و به افکار عمومی معرفی نشده‌اند، ممکن است این‌گونه تلقی شود که نیروی انتظامی هیچ اراده‌ای برای محاکمه بانیان این اعمال ندارد.

البته طبق نظر برخی حقوق‌دان‌ها همین موضوع که گروهی با لباس مشابه پلیس در شهر تردد می‌کنند و باعث تخریب اموال شخصی مردم می‌شوند، به دلیل عدم مدیریت دقیق مقامات انتظامی و امنیتی برای ایجاد امنیت شهروندان است و آن‌هم در این شرایط، خود جای بحث دارد و با وجود مشخص‌بودن چهره بسیاری از آنها، باید به سرعت دستگیر و محاکمه شوند

چند روز قبل که فیلم سیلی زدن یک پلیس بر صورت یک زن منتشر شد، خبرگزاری مهر به نقل از منبعی در پلیس، نوشت که دستور ویژه برای بررسی موضوع صادر شده است. باعث تسکین خاطر افکار عمومی خواهد بود چنانچه نتیجه آن بررسی نیز اعلام شود.

در هر حال بهای این اتفاقات را پلیس می‌دهد،این اتفاقات نگاه را به کل جامعه انتظامی کشور بد می‌کند. اگر بنا باشد کسی مسئولیت اقداماتش را نپذیرد، همین می‌شود که امروز می‌بینیم. از نظر قانونی ایجاد و برقراری امنیت با نیروی پلیس است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/27487

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی