پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

جلسه هیئت دولت بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد و اکثریت وزرا بعد از جلسه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

منتشر شده در 9 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ جلسه هیأت دولت صبح امروز، 9 خردادماه 1403 برگزار شد و وزیران و مسئولان اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

دولت قصد معرفی نامزد ندارد

اسماعیلی، رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: دولت قصدی برای معرفی نامزد در انتخابات ندارد و من هم قطعا نامزد انتخابات نمی شوم. دولت مجری انتخابات خواهد بود.

مخبر، سرپرست ریاست جمهوری نیز گفت: غیر از خدمت و پیگیری ماموریت‌های حضرت آیت الله رئیسی برنامه‌ای نداریم. ما داریم خدمت می‌کنیم.

اوجی: ۴ میلیارد دلار پروژه کلان صنعت نفت در حال بهره‌بردرای است. ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش های بالادست و پایین دست و پروژه هایی که نهایی شدن آنها مغفول مانده بود آماده بهره برداری است که خواسته‌های ریاست جمهوری بودند. پروژه‌هایی مثل افزایش ظرفیت پتروشیمی به خصوص در بخش صنایع تکمیلی، انتقال خطوط فعالیت‌های نفتی و بحث قانون هوای پاک، بحث افزایش صادرات نفت، تولید نفت و گاز و جلوگیری از خام فروشی و احداث پالایشگاه‌ها

ضرغامی: نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیستم اما باید انتخابات پرشوری برگزار شود. اگر شورای نگهبان تنگ‌نظری و سخت‌گیری را در تائید صلاحیت افراد نداشته باشد، قطعا انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

قاضی‌زاده هاشمی: برای حضور در انتخابات هنوز تصمیم نگرفته‌ام. افراد زیادی به منظور حضور در انتخابات به من مراجعه کرده‌اند، اما من هنوز تصمیم نگرفته ام.

 باقری کنی، سرپرست وزات خارجه نیز گفت: تاکید ابراهیم رئیسی به طور جدی بر فعال بودن عرصه سیاست خارجی با محوریت سیاست همسایگی و تعامل با همسایگان بود. فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.

مرتضوی، وزیر کار: یکی از سفارشات اکید شهید رئیسی به ما تداوم بحث کالا برگ بود. بحث کالا برگ الکترونیک نیاز به اخذ برخی مجوز ها دارد که در حال انجام است و پیش نویس های آن انجام شده، امیدواریم در آینده نزدیک کالا برگ الکترونیکی به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.

وزیر کار فقط از پیگیری ماموریت‌های رئیس‌جمهور شهید صحبت کرد و اشاره‌ای به انتخابات نداشت.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: در دور اول پوشش 99 درصدی و در دوم پوشش صددرصدی داشتیم.  برای انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل داریم. آخرین مساله‌ای که رئیس‌جمهور شهید پیگیر بود «فیبر نوری» بود، از اینکه در بخش فضایی از بخش خصوصی استفاده کردیم شهید رئیسی تمجید کرد و گفت این مسیر ادامه پیدا کند. دستوراتی که رئیس جمهور شهید به وزارت ارتباطات داشت را دنبال می کنیم.

زارع‌پور فقط درباره پوشش خبری و اطلاع‌رسانی وضعیت انتخابات و اینترنت صحبت کرد و به حواشی انتخابات و کاندیدها کاری نداشت.

دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت: آقای رئیس جمهور تا آخرین لحظه بر «کار» تاکید می کرد و اینکه هیچ موضوعی نباید جلوی فعالیت دولت را بگیرد، پرکاری و پرتلاشی اعضای هیات دولت همیشه مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود، به خاطر اختلاف نظر هیچ کاری نباید متوقف شود. دولت یک تیم منسجم است که نباید هیچ وظیفه ای روی زمین بماند.

دهقان در انتها در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حضور در انتخابات گفت: هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارم.

خاندوزی، وزیر اقتصاد: شرط پایان‌خدمت برای دانشجویانی که تاکنون به این دلیل نمی‌توانستند وارد کسب‌وکارها شوند، حذف شد. خاندوزی هم اشاره به انتخابات نداشت.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: برای برگزاریِ هرچه بهتر انتخابات در خارج از کشور، هیئت دولت مصوب کرد تا منابع مالی لازم در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد. جهرمی هم درباره حواشی کاندیداها و افراد شرکت کننده صحبت نکرد و تنها به اصل انتخابات پرداخت.

وحیدی، وزارت کشور: برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارم. برای انجام تکلیف آماده ایم و برنامه ها طبق چهارچوب اعلام شده انجام خواهد شد. همچنین او اعلام کرد که از فردا کاندیداها می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

زاکانی، شهردار تهران: بزرگراه بعثت و پاستور شرقی به نام شهید رئیسی نامگذاری خواهد شد که اگر روند خود را طی کند مراسم نیز برگزار خواهد شد. سوال در مورد کاندیداتوری در انتخابات را بی ‌جواب گذاشت!

وضعیت نامعلوم اصلاح‌طلبان در انتخابات 1403

اصلاح‌طلبان هنوز در معرفی کاندیدهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 به قطعیت نرسیده‌اند یا حداقل اینگونه به مخاطب القا می‌کنند.

محمد صدر، مشاور رئیس دولت اصلاحات: در دیدار با آقای خاتمی نظر مثبت ایشان را برای کاندیداتوری دریافت کردم. الان نمی‌‌دانم کاندیدا هستم یا نه؟ تا دو سه روز آینده تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

شکوری راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و نماینده این حزب در جبهه اصلاحات، «سید محمد صدر» و «محمدرضا ظفرقندی را دو نامزد پیشنهادی این حزببه جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 معرفی کرد.

واکنش مسعود پزشکیان به خبر کاندیدا شدنش: در حال گفت‌وگو هستیم تا ببینیم چه پیش می‌آید، باید کاری کنیم مردم پای صندوق‌های رأی بیایند.

علی جنتی:  لاریجانی و جهانگیری گزینه‌های مطلوب‌اند. در بین اصولگرایان مخبر شانس اول بعد فتاح و بعد جلیلی است.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171543

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی