پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس برسی می کند

بعد از فاجعه انسانی در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در رفح رسانه های غربی به گونه ای خبر را منتشر کردند که گویی عاملاصلی این فاجعه یعنی اسرائیل بی گناه بوده و اشتباه نظامی بوده است که جان بسیاریاز مردم مظلوم فلسطینی را گرفته است.

منتشر شده در 9 خرداد 1403
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ فاجعه رفح اتفاقی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی یک انفجار ساده گذشت. در این فاجع انسانی بزرگ که اسرائیل به راه انداخت جان بسیاری از زنان و کودکان و مردان مظلوم و بی پناه فلسیطنی گرفته شد. این فاجعه برای جامعه غربی و اسرائیل از این رو  بدتر قلمداد شده است که به منطقه ای حمله موشکی را انجام داده‌اند که تحت حفاظت سازمان ملل بوده و تمام آن چادرها را سازمان ملل در آن منطقه برپا کرده بود.

بعد از  واکنش ها به این فاجعه نتانیاهو برای رهایی از بار مسئولیت این فاجعه آن را اشتباه غم انگیز خواند و گفت ابعاد این اتفاق بررسی خواهد شد.

نتانیاهو ادعا دارد ارتش اسرائیل تمام تلاش خود را برای حفظ جان غیر نظامیان فلسطینی انجام داده است اما شب گذشته واقعا غم انگیز بود. این ادعا به مراتب مضحک ترین ادعای است که نتانیاهو می توانست آن را بیان کند زیرا از بد از 7 اکتبر 10 ها هزار زن و کودک بی گناه در مناطق کاملا مسکونی که توسط ارتش اسرائیل بمباران شد شهید شدند در صورتیکه نیروهای مقاومت فقط بخش‌های نظامی اسرائیل را مورد هدف موشک‌های خود قرار دادند.

واکنش رسانه‌های غربی به فاجعه رفح

فاجعه رفح هلوکاست انسانی بود که اسرائیل آن را انجام داد و این اتفاق از چشم‌ها پوشیده نیست. از هفتاد سال پیش تا کنون سیاست خبری غرب درمورد فاجعه فلسطین سیاست سکوت خبری بوده است یا در نهایت تیتر خبری که موجب آزرده حالی اسرائیل نگردد. فاجعه رفح همچون فاجعه صبرا و شتیلا و هزاران فاجعه انسانی دیگر در فلسطین قابل چشم پوشی از هیچ رسانه خبری نیست اما رسانه های غربی با دستور گرفتن از اربابان خود در این مدت سعی در تطهیر کردن اسرائیل برای هر نوع حمله به مردم مظلوم فلسطین را دارد. در برسی خبر گزاری های غربی هیچ خبری مبنی بر اینکه اسرائیل در این اتفاق گناه کار است دیده نشد اما بسیاری تیترهای خبری به چشم میخورد که در آن مقصر این فاجعه را حماس دانسته بودند.

 

رفح

یکشنبه شب بود که در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه غیر نظامیان و پناهندگان فلسطینی در رفح موجب شهادت بیش از 50 زن و کودک بی پناه شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با ۷ موشک و بمب بزرگ بمباران کرد. سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد، بر اثر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند.

فاجعه انسانی که اینگونه رعشه به تن کودکان مظلوم فلسطینی انداخت

و دلیل صدای بعض آلود موذن هنگام خواندن اذان صبح در بلندگوی اردوگاه پناهندگان شد.

مردم و مظلومیت رفح

این صدای مظلومیت در دنیا طنین انداز شد و مردم سراسر دنیا در حمایت از مردم فلسطین خواستار پایان آتش هلوکاست انسانی در غزه شدند. مردم در فرانسه خواستار پایان جنگ از سوی اسرائیل شدند و در تجمعی بزرگ به حمایت از فلسطین برخواستند.

دنیای مجازی و صدای مظلومیت رفح

مردم در رسانه‌های مجازی نیز با انتشار مطالبی خواستار پایان جنگ و آزادی فلسطین شدند و برای مظلومیت مردمان رفح مطالبی را منتشر کردند.

و طی ساعات اخیر بیش از ۳۶ میلیون کاربر در سراسر دنیا در واکنش به حمله روز گذشته رژیم تروریستی و ضد بشری اسرائیل به کمپ پناهندگان غیرنظامی در رفح، تصویری با عنوان “همه نگاه‌ها به رفح” را در صفحه اینستاگرام خود استوری کردند.

این رسوایی بزرگ اسرائیل با هیچ تیتر و خبر ضد و نقیضی در رسانه های غربی قابل چشم پوشی نیست و این اتفاق حرکت جهانیان را برای آزادی فلسطین مصمم تر کرده است.

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171578

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی