پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب:

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب با اشاره به مشکل برخی از ناشران خارجی ‌در تحویل نشدن آثار آنها گفت: همه آثار این بخش امروز تحویل داده می‌شود و با افتتاح آن، غرفه خالی نخواهیم داشت.

منتشر شده در 21 اردیبهشت 1402
در سرویس

بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده است.

با وجود اینکه بخش بین‌الملل هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است، غرفه‌های این بخش راه‌اندازی شده است. در این بین برخی از کشورها همچون لبنان هنوز از تحویل نشدن کتاب‌های ارسالی ابراز نارضایتی می‌کند.

۶۲ غرفه در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب راه‌اندازی شده است

اسماعیل جانعلی‌‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگارکتاب ‌ادبیات خبرگزاری فارس با بیان اینکه امسال ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب حضور دارند، تصریح کرد: ‌۶۲ غرفه به ناشران خارجی اختصاص دارد که امسال هم این بخش در ۲ سالن لاتین یا کشورهای غیر عرب و کشورهای عرب آماده حضور بازدیدکنندگان است.

وی ادامه داد: امسال بخش بین‌الملل که شامل کشورها و سازمان‌ها و‌ نهادهای مرتبط است، با بخش ناشران خارجی که شامل بخش فروش ناشران به شمار می‌رود، ترکیب شد. بر همین اساس، در جانمایی با مشکلاتی مواجه و مجبور شدیم از فضای غرفه کمتر کنیم تا تعداد بیش‌تری از کشورها حاضر شوند. بر همین اساس، بخشی از حجمِ سرریز سالن ناشران عرب را در سالن لاتین جانمایی کردیم.

برخی از ناشران خارجی، آثار خود را دیر تحویل دادند 

جانعلی‌پور به مشکل تحویل نشدن آثار برخی از غرفه‌ها در بخش بین‌الملل اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها توقع داشتند بارشان زودتر تحویل شود. اما با توجه به اینکه حجم بار زیاد بود، این امکان وجود نداشت. البته مشکل تحویل بار برخی از ناشران و غرفه‌های خارجی به دلیل مسایل بین راهی خودشان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه پس از رسیدن آثار خارجی، روند بررسی محتوایی صورت می‌گیرد، گفت: ما روند ثبت‌نام از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه کتاب را از آذرماه سال گذشته آغاز کردیم که البته بخش قابل توجهی از ناشران خارجی از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت اقدام به ارسال آثار و بار خود کردند. 

غرفه خالی از امروز در بخش بین‌الملل نخواهیم داشت

مدیر بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب با اشاره به اینکه این بخش امروز با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: با افتتاح این بخش، از پنج‌شنبه غرفه خالی نخواهیم داشت و تیم تأیید محتوا به طور شبانه‌روز در حال بررسی کتاب‌های ارسالی هستند.

وی درباره وجود کتاب‌های خلاف قوانین نمایشگاه کتاب در بین آثار ارسالی از سوی ناشران خارجی تصریح کرد: پس از بررسی محتوایی، کتاب‌هایی ارسال شده بود که به لحاظ سیاسی، اعتقادی با قوانین نمایشگاه متناسب نبود یا محتوای اهانت‌آمیز داشتند و‌ به امنیت ملی خدشه وارد می‌کردند که این کتاب‌ها از گردونه عرضه در نمایشگاه حذف شدند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران امروز ۲۱ اردیبهشت‌ ساعت ۱۰ صبح با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود. 
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7522

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی