پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

صبح امروز جمعی از مردم بلوچستان با وجود تهدیدات به تهران آمدند و با رهبر انقلاب دیدار کردند.

منتشر شده در 20 شهریور 1402

عطیه فکری – روزهای گذشته با انتشار خبر دیدار اهالی بلوچستان با رهبر انقلاب برخی از اهل سنت افراطی و طرفداران مولوی عبدالحمید افرادی را که قصد شرکت در این مراسم را داشتند با تهدید و کارشکنی از حضور در بیت رهبری منع می‌کردند که خوشبختانه این تهدیدات موثر واقع نشد و این دیدار شکل گرفت.

1

حتی در شبکه‌های اجتماعی هم سعی داشتند با ترند کردن هشتگ‌های هنجارشکنانه نشان دهند که عموم مردم بلوچستان رغبتی به این دیدار ندارند ولی در عمل ماجرا طور دیگری رقم خورد. در این بین برخی رسانه‌های معاند هم با نشر اخبار خلاف واقع سعی داشتند جو را متشنج کنند که خوشبختانه موفق نبودند.

8

مردم سیستان و بلوچستان از دیدار با رهبری شادمان هستند

سردار خوبیار شهنوازی، بزرگ و ریش سفید طایفه شهنوازی خاش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب از خواسته‌های دیرینه مردم سیستان و بلوچستان بوده و هم اکنون طیف‌های زیادی از مردم شیعه و اهل سنت، فارس و بلوچ در کنار هم از نزدیک با رهبری دیدار کردند و این موضوع آرزوی دیرینه برای اکثر مردم استان به شمار می رود.
وی بیان کرد: پیگیری مطالبات مردم سیستان و بلوچستان مورد توجه گروه‌های دیدار کننده با رهبر انقلاب بود و ما نیز از رهبر معظم انقلاب درخواست داریم به دولتمردان توصیه کنند، عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و توسعه همه جانبه استان با حمایت های ویژه دولت شکل گیرد و در مباحث توسعه‌ای، عمران، آبادانی و رسیدگی به مطالبه خانواده‌های شهدای زاهدان و خاش پاسخ داده شود.
بزرگ و ریش سفید طایفه شهنوازی خاش ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان به اسلام و میهن وفادار بوده و در بیگانه ستیزی و مرزداری الگو هستند و در کنار علما و بزرگان و ریش سفیدان به عزتمندی اسلام و کشور می اندیشند و یقیناً این دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به رفع بسیاری از مشکلات کمک می‌کند.
وی افزود: مردم بلوچ و اهل سنت تجزیه طلب و اهل خشونت نیستند و با هوشیاری و بصیرت بالایی به فکر تقویت وحدت و همگرایی در جامعه بوده و برای پیشبرد اهداف والای اسلامی و انسانی در صحنه حضوری موثر دارند.
سردار خوبیار شهنوازی گفت: در سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام شده و دولت فعلی هم خدمات ارزشمندی را صورت داده، اما حجم مشکلات و کمبود و نارسایی‌ها زیاد است و بسیاری از جوانان و مردم استان مجبور به انجام مشاغل کاذب هستند و اگر در منطقه کارخانه و واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت انبوه وجود داشت مشکلات هم کمتر بود.
وی ادامه داد: مطالبه جدی ما رونق دادن به تجارت مرزی و شکوفایی اقتصاد در مناطق مرزی و بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های معادن، کشاورزی، دامپروری و از همه مهمتر احترام گذاشتن به مردم ما بوده و بایستی حرمت و جایگاه و شأن و منزلت مردم ما حفظ شود.
بزرگ و ریش سفید طایفه شهنوازی خاش اظهارکرد: سرمایه گذاری دولت و حمایت دولت از سرمایه گذاران و توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های خدمت رسانی گره گشا در امور بوده و شاخص‌های رشد و توسعه و آبادانی منطقه را بالا می برد.

واکنش فعالان رسانه‌ای نسبت به دیدار مردم بلوچ با رهبری

کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های غرورآفرینی نسبت به این دیدار داشتند و به ابعاد مثبت این ماجرا می‌پرداختند و عکس‌های جالب از نمایش وحدت بین اهل سنت و شیعیان را دست به دست می‌کردند تا دنیا شاهد این وحدت بین مسلمانان ایران باشد.

برخی هم به حضور زنان بلوچ با لباس‌های محلی در این دیدار اشاره کرده بودند و می‌گفتند تجدید بیعت کردن با رهبر انقلاب مرد، زن و پیر و جوان ندارد و هر کس که در دلش علقه‌ای به این انقلاب و کشور احساس کند، می‌آید و به طعنه‌ها و تهدیدات دشمنان وقعی نمی‌نهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/163

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی