پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنعانی مقدم در گفتگو با جهت پرس:

دو قطبی شدن انتخابات سبب مشارکت بیشتر و رقابت میشود و این می تواند به نفع جامعه باشد؛ دو قطبی وقتی خوب است که کاندیداها و افراد مختلف می آیند و خود را در معرض آرا و انتخاب مردم قرار می دهند، رقابت کنند و اثباتی حرف میزنند و به جای اینکه از دیگران نقد کنند، خود را به مردم اثبات می کنند و به نظر می رسد این شرایط می تواند به یک مشارکت حداکثری بیانجامد.

منتشر شده در 15 خرداد 1403
در سرویس

کارشناس سیاسی و دبیر کل حزب سبز گفت: دو قطبی شدن انتخابات سبب مشارکت بیشتر و رقابت میشود و این می تواند به نفع جامعه باشد؛ دو قطبی وقتی خوب است که کاندیداها و افراد مختلف می آیند و خود را در معرض آرا و انتخاب مردم قرار می دهند، رقابت کنند و اثباتی حرف میزنند و به جای اینکه از دیگران نقد کنند، خود را به مردم اثبات می کنند و به نظر می رسد این شرایط می تواند به یک مشارکت حداکثری بیانجامد.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با جهت پرس گفت: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری حزب سبز برنامه های خود را تحت عنوان دولت سبز در ده سال گذشته تنظیم و چاپ کرده همچنین اینکه نامزد اختصاصی خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند و حضوری پر شور در انتخابات داشته باشد.
وی عنوان کرد: به نظر می رسد آقای قالیباف گزینه مناسبی برای مدیریت اجرایی کشور است با توجه به اینکه یک مجلس همراه را هم دارد و در عین حال تنها کسی که دست آقای رئیسی را بالا برد و از ایشان حمایت و در دوره قبل به نفع ایشان کناره گیری کرد آقای قالیباف بود و در تمام مدت هم با شهید رئیسی همراه بود و با ایشان همکاری کرد.
بهترین گزینه!
این کارشناس ابراز کرد:به نظر می رسد با توجه به دو قطبی شدن انتخابات و حضور نیروهای انقلابی و اصولگرا و دیگر احزاب و نامزدهای متعدد آقای قالیباف بهترین گزینه به لحاظ تسلط بر امور اجرایی کشور با توجه به همراهی نیروهای مختلف از جمله گروه هایی که در صحنه سیاسی کشور نشان دادن با ایشان همراه هستند، می باشد.
و ی افزود: آقای قالیباف یک جمهوری خواه است که براساس مشی اسلامی جمهوری اسلامی را پذیرفته و به دنبال اجرایی کردن آن هستند.
کنعانی مقدم گفت: قطعا گروه های اصلاح طلب و مستقل و اعتدال گرا و جریان اصولگرایی در انتخابات پیش رو کسی را انتخاب می کنند که بتواند کشور را از مشکلاتی که دارد خارج کند و قدرت اجرایی بیشتری داشته باشد.
وی تاکید داشت: اگر سلبریتی های سیاسی و چهره های معروف بدون لحاظ کردن قدرت اجرایی شان رای بیاورند؛ به نظر می رسد چهار سال آینده ما بایستی در بحران های وسیعی خود را درگیر کنیم.

اجرای راهبرد مشارکت حداکثری

این کارشناس با توجه به راهبرد مشارکت حداکثری و مطالبه صریح رهبری در خصوص انتخاباتی سالم و پر شور گفت: قطعا یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، مردم هستند و مردم هم برای مشارکت در انتخابات اولین مسئله ای که دارند این است که اعتمادشان نسبت به نظام طوری باشد که احساس کنند حتما در میان گزینه هایی که شورای نگهبان تأیید می کند نامزد های خودشان را خواهند دید و این باعث می شود که یک رقابت ایجاد شود و خود رقابت باعث ایجاد مشارکت حداکثری می شود.
کنعانی مقدم ابراز کرد: شور و شوق انتخاباتی یکی از مهمترین مسائلی است که در مشارکت حداکثری مردم تاثیر دارد و بایستی هم دستگاه اجرایی و هم مسئولین و هم احزاب و تشکل های سیاسی و شورای نگهبان و همه کسانی که تریبون دارند، تلاش کنند فارغ از هر گونه سیاه نمایی و رقابت های مخرب فضای انتخابات را پرشور کرده و در عین حال سلامت و امنیت انتخابات را تامین کنند تا شاهد یک مشارکت حداکثری باشیم.

دو قطبی های مشارکت زا

وی با اشاره به دوقطبی ها و چند قطبی های انتخاباتی با حضور احزاب و گروه های مختلف عنوان کرد: برخی اوقات دو قطبی شدن انتخابات سبب مشارکت بیشتر و رقابت میشود و این می تواند به نفع جامعه باشد؛ دو قطبی وقتی خوب است که کاندیداها و افراد مختلف می آیند و خود را در معرض آرا و انتخاب مردم قرار می دهند، رقابت کنند و اثباتی حرف میزنند و به جای اینکه از دیگران نقد کنند، خود را به مردم اثبات می کنند و به نظر می رسد این شرایط می تواند به یک مشارکت حداکثری بیانجامد.

مولفه های مورد توجه رییس آینده

کنعانی مقدم با توجه به مولفه های مورد توجه رییس جمهور آینده گفت:
قطعا سیاست خارجی ما در نوع نگرش مردم به رییس جمهور آینده تاثیر دارد؛ اینکه رییس‌جمهور آینده می تواند با توجه به شرایط خاص و تحولات و تهدیداتی که در منطقه وجود دارد این کشتی طوفان زده را به مقصد برساند یا نه؟ منتخب آینده باید مورد توجه داشته باشد که امنیت ملی، منافع، قدرت و اقتدار ملی مهم ترین مولفه هایی است که باید نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172316

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی