پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گردش در فضای مجازی

پس از انتشار خبر خرید نان با کارت یارانه نگرانی‌های بسیاری در اذهان عمومی جامعه ایجاد شد که در این گزارش به محورهای اصلی نظرات کاربران توئیتر به این موضوع اشاره می‌کنیم.

منتشر شده در 18 اردیبهشت 1401

از سال 97 دولت دوازدهم پرداخت یارانه به کالاهای اساسی را آغاز کرد که در این روش یارانه به وارد کننده داده می‌‌شد، سالانه 250 هزار میلیارد تومان یارانه به وارد کننده اختصاص داده می‌شد تا کالا وارد کند با این هدف که در داخل کشور ارزان به دست مردم برسد. دولت سیزدهم می‌گوید این روش پرداخت یارانه درست نبود و به سر سفره مردم نیامده است. حال می‌خواهد این یارانه را به خود مردم بدهد و مردم خودشان مدیریت کنند. خبر برداشته شدن یارانه آرد و گران شدن نان در کنار گران شدن قیمت ماکارانی و نان باگت در کشور کافی بود تا جنجال‌هایی را در فضای حقیقی و مجازی ایجاد کند. از این رو در ادامه به برخی از واکنش‌های کاربران فضای مجازی به این مسئله می‌پردازیم؛

قیمت گندم در جهان گران است

Image removed.

شماری از کاربران با اشاره به تبعات جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت‌های جهانی کالاهایی که خود این کشورها تولیدکننده بزرگ آنها بودند، افزایش قیمت‌ها را طبیعی دانستند و علت آن را هم عدم توجه دولت‌های گذشته به توصیه‌های رهبر انقلاب درخصوص خودکفایی غذایی عنوان کردند.

 

مسیر غلط قبلی تکرار نشود

2

عده‌ای زیادی از کاربران نگران تکرار عاقبت یارانه 45هزار تومانی برای یارانه نان بودند و ابراز امیدواری می‌کنند که سیاست غلط قبلی تکرار نشود تا یارانه‌ای که به مردم داده‌می‌شود از تورم عقب بماند.

 

نسخه‌های نئولیبرالی جواب نمی‌دهد

Image removed.

برخی از کاربران کل طرح دولت را غلط فرض می‌کردند و معتقد بودند که دولت آدرس غلط نئولیبرال‌ها را دنبال می‌کند و همچون دولت‌های قبل در ازای اصلاحات کلان اقتصادی در عرصه بانکی و مالیاتی برای مدیریت مصارف مردمی برنامه‌ریزی می‌کند.

 

عملکرد رسانه‌ای دولت غیرقابل قبول بود

4

طبق روال همیشه، جریان معاند و ضدانقلاب در فضای مجازی در این مسئله هم شروع به موج‌سواری کرده‌بود، از انتشار کاریکاتور و پیام‌های منفی تا شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی از جمله اقدامات غیرانسانی این افراد برای ایجاد وحشت و نگرانی بین مردم بود. بسیاری از کاربران علت این موضوع را عملکرد ضعیف رسانه‌ای دولت عنوان کرده‌بودند.

 

هموطنان بدون شناسنامه را دریابید

Image removed.

 وجود تعداد زیادی از هموطنان ایرانی بدون شناسنامه که طبیعتا از بسیاری از سیاست‌های حمایتی محروم می‌مانند مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته‌بودند که تقاضای تدبیر مناسب برای این افراد را داشتند.

 

نان گران نمی‌شود

6

شاید فصل الختام این ماجرا و آرام شدن نسبی فضای مجازی نسبت به این موضوع را بتوان در توضیحات اهالی دولت و مخصوصا وعده صحبت رئیس جمهور با مردم دانست که البته در شرایط جنگ روایت‌ها نیاز اساسی به مطالبه رهبر انقلاب درمورد جهاد تبین بیشتر روشن می‌شود که وظیفه همه دوستداران ایران است که برای ایران وارد این جبهه نابرابر شوند و از غربت حقیقت در بین افکار عمومی بکاهند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/58418

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی