پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی گردانهای عزالدین القسام تأکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد که به جای مذاکرات تبادل اسرایی که به سود منافع سیاسی و شخصی‌ او نیست، سربازانش کشته شوند.

منتشر شده در 30 اردیبهشت 1403
«ابوعبیده» سخنگوی گردانهای عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) تأکید کرد که سران اسرائیل، سربازان خود را به غزه می‌فرستند تا به دنبال اسرای صهیونیست بگردند، ولی خودشان کشته می‌شوند.ابوعبیده با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی عمدا اسرای اسرائیل را هدف قرار داد و آنان را کُشت، تصریح کرد: نتانیاهو ترجیح می‌دهد که به جای مذاکرات تبادل اسرایی که به سود منافع سیاسی و شخصی‌ او نیست، سربازانش کشته شوند.پس از اینکه کابینه اسرائیل به ریاست نتانیاهو بارها مانع از حصول توافق تبادل اسرا شد، خانواده‌های اسرای صهیونیست با برگزاری تظاهراتهای مداوم، تأکید کردند که تنها راه آزادی این اسرا، انحلال کابینه کنونی است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر قطر، اخیرا درباره آخرین وضعیت مذاکرات گفت: «مذاکرات تبادل اسرا اکنون در حالت جمود قرار دارد. بازسازی غزه 40 تا 50 میلیارد دلار پول نیاز دارد.»محمد آل ثانی در ادامه اضافه کرد: «مذاکرات اکنون متوقف شده است و طرف اسرائیلی توجهی به پایان جنگ ندارد. [عملیات نظامی در رفح] ما را به عقب بازگردانده است.خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد و باید آتش‌بس در غزه برقرار شود و اقدامات ناگواری که علیه فلسطینیان انجام می‌شود، پایان داد.»آل ثانی همچنین گفت که طرف اسرائیلی موضع مشخصی درباره توقف جنگ ندارد و قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس اقدامات خود را ادامه خواهد داد.علی‌رغم آنکه حماس با پیشنهاد دوحه برای آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرد؛ اما تل‌آویو این پیشنهاد را نپذیرفت و زمینه را برای حمله به منطقه پرجمعیت رفح در جنوب غزه آماده کرد.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/170732

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی