پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قانونگذاران دو حزب آمریکا با ارسال نامه‌ای به سران کشور‌های استرالیا، هند، انگلیس و کانادا خواستار همراهی واشنگتن در اقدام علیه سپاه شدند.

منتشر شده در 21 اردیبهشت 1402
در سرویس

گروهی از ۲۲ قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا امروز پنجشنبه نامه‌ای به سران کشور‌های استرالیا، هند، انگلیس و کانادا ارسال کردند و از این کشور‌های متحد واشنگتن خواسته‌اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار دهند. 

به گزارش العربیه، قانونگذاران آمریکایی این نامه‌ها را که به صورت جداگانه خطاب به سران هر یک از چهار کشور نگاشته شده امضا کرده‌اند. 

اقدام نمایندگان کنگره آمریکا بخشی از جنگ ترکیبی کشور‌های غربی برای فضاسازی علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دیروز، نمایندگان پارلمان سوئد در ادامه تلاش‌ها برای احیای طرح شکست خورده غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به طرحی که دولت این کشور را ملزم می‌کند در چارچوب اتحادیه اروپا نهاد رسمی نظامی ایران را سازمان تروریستی شناسایی کند، رای مثبت دادند.

پیش از این هم پارلمان اروپا مصوبه‌ای غیر الزام‌آور در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران تصویب کرد. قانون‌گذاران اروپایی اواخر دی‌ماه سال گذشته به درخواست نامتعارف افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7398

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی