پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت تحلیلی در نقد وکالت میدهم!

هدی محمدی، پژوهشگر و محقق حوزه مطالعات فرهنگی در تحلیلی برای موضوع وکالت دادن به رضا پهلوی از سوی اپوزیسیون‌ها میگوید: حداقل یک خط رزومه از وکیلتان بیاورید شاید این مغزها از تهی بودن خارج شد.

منتشر شده در 3 بهمن 1401
در سرویس

هدی محمدی،  پژوهشگر و محقق حوزه مطالعات فرهنگی، در نقد و بررسی یک میزگرد بی بی سی می‌گوید: دیشب در میزگرد bbc برنامه آنقدر از عقل تهی بود که آدمیزاد اگر دنبال یک سر که کمی در آن عقل باشد می‌گشت باید به دنبال کموله‌ها می‌گشت! مجری پلاتو می‌گفت که «خیلی از شخصیت‌های مشهور از جمله ابی، علی کریمی، شاهین نجفی و… به شاهزاده رضا پهلوی وکالت دادند»! 

وی با اشاره به شعف خاص اپوزیسیون‌ها در این برنامه در انتخاب رضا پهلوی به عنوان نماینده خود بیان می‌کند:  حجت کلاشوند (سلطنت طلب) با خوشحالی می‌گفت این جنبش به «رهبر» نیاز دارد و که بهتر از رضا پهلوی؟ بعد رهبر حزب کموله بیان می‌کرد خوب است پهلوی هم عضوی از یک شورا باشد، رای دادن را تایید می‌کرد و در لفافه به این موضوع اشاره می‌کرد که رضا پهلوی کاری در کارنامه‌اش ندارد که بفهمیم توانای این کار را دارد یا خیر! بعد با اشاره به برخی فعالیت‌های لیدرها می‌گوید: علینژاد چند کمپین داشته است، اسماعیلیون اجتماعات خارج از کشور را رهبری کرده است، احزاب کرد سالها مبارزه کرده‌اند، اما پهلوی؟ هیچ.

هدی محمدی با اشاره به تهی بودن دست براندازان و لیدرهای آنها می‌گوید: گمانم رسانه گاهی ماشین زمان می‌شود و شما را خیلی عقب می‌برد! آنقدر که به جای رای بروید سراغ وکالت آن هم به یک «شاهزاده» چون «زاده‌ی یک شاه است!» و همین! ظاهرا رسانه می‌تواند تو را چنان از عقل تهی کند که فریاد بزنی «مرگ بر دیکتاتور» و شعار بعدی‌ «رضا شاه روحت شاد» باشد! مگر یک ملت چقدر حاضر است عقب برگردد؟ مگر می‌شود به جای اصلاح قوانین حاکم بر انتخابات  تصمیم به بازگشت به سلطنت (آن هم بدون رفراندوم) گرفت؟ اصلا مگر سلطنت و رفراندوم در یک جمله جا می‌شوند؟

یک خط رزومه از وکیلتان بیاورید

 می‌گویند وکالت به سلطنت نیست، سلمنا به قول همان رهبر کموله‌های کردستان یک خط رزومه‌ی مبارزه یا کار سیاسی از آقای وکیل بیاورید! مگر چیزی جز پسر محمدرضا بودن وجود دارد؟ چطور می‌خواهید و می‌توانید پهلوی را بیرون از خاندان پهلوی تحلیل کنید؟ اصلا اگر او جداست چرا شاهزاده صدایش می‌زنید؟

ماجرا به حدی مضحک شده که شان واژه نیست که روی کاغذ بیاید و نامش تحلیل بشود! آش آنقدر شور شده که bbc در تایید پهلوی برایمان فکت بیاورد که «افراد مشهور زیادی» به او وکالت داده‌اند!

من دلم برای شهدای راه جمهوریت می‌سوزد، از مشروطه تا همین حالا! خون دادند پای آنکه هر کس فقط یک رای داشته باشد و امروز ما با جماعتی طرفیم که نه برای نخبه و استاد دانشگاه و… که برای فوتبالیست و خواننده (آن هم نسخه‌ی خارج از ایران) جایگاهی قائل است که به جای یک ملت وکالت دهد! کاش اهالی bbc فارسی دست کم ورکشاپ‌های مسئولین bbc انگلیسی را شرکت کنند، شاید کمی به استاندارد ساختار سیاسی در جهان نزدیک شوند. احتمالا آن زمان خودشان هم تن ندهند به قالب کردن پهلوی به اپوزیسیون هر روز مبتذل‌تر ایران!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17907

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی