پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بسیاری از کشورهای اروپایی هم زمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا و وخامت اوضاع، بازگشت محدودیت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند.

منتشر شده در 26 آبان 1400
در سرویس

به نقل از روزنامه “هندلزبلات” آلمان، شرایط کرونایی در اروپا همزمان با سرد شدن هوا و در آستانه کریسمس رو به وخامت می گذارد.

خرده فروشی ها در آلمان درباره خطر تشدید محدودیت ها در این کشور که در دستور کار دولت ائتلافی جدید قرار گرفته است هشدار داده‌اند.

مدیر عامل انجمن تجاری HDE در کنگره تجاری آلمان در برلین در این باره گفته است که در صورت اجرای قاعده سختگیرانه موسوم به 2G در فروشگاه ها خطر کاهش فروش گسترده، خرده فروشی ها را تهدید خواهد کرد.

ایالت زاکسن آلمان هم جزو کانون بحران کرونا در این کشور محسوب می شود . شاخص ابتلا به کرونا در این ایالت در عرض یک هفته به 742.2 رسیده است. این شاخص در ایالت بایرن به 568.4 رسیده است.

در این شرایط “استفان وایل”، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن اعلام کرده که می خواهد واکسینه نشده ها را محدودتر کند.

رکورد مبتلایان روزانه در آلمان شکسته شد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 52826 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده که رکورد بی سابقه‌ای از ابتدای وقوع بحران کرونا محسوب می شود. تعداد موارد ابتلا نسبت به هفته گذشته 13150 مورد بیشتر شده به این ترتیب شاخص ابتلای جدید به کرونا در عرض یک هفته و به ازای هر 1000 هزار نفر به 319.5 رسیده است.

بیشترین آمار ابتلای روزانه در جمهوری چک

در جمهوری چک هم موارد ابتلای روزانه به کرونا رکورد بالای جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 22479 نفر به کرونا مبتلا شده اند. بالاترین رکورد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور 17778 مورد و در 6 ژانویه بود. نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته هم در این کشور به 813 مورد رسیده است.

در بیمارستان های جمهوری چک بیش از 4400 بیمار کرونایی تحت درمان قرار دارند و از بین آن ها بیشتر از 660 نفر در شرایط بسیار وخیم و جدی قرار دارند.

در این کشور همسایه آلمان تنها 6.2 میلیون نفر از 10.7 سکنه کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. دولت این کشور قرار است روز پنج شنبه درباره تشدید اقدامات کرونایی مشاوره کند.

تشدید اوضاع کرونایی خطری برای بهبود روند اقتصادی در آلمان

انستیتو اقتصادی مهم ایفوی آلمان هم شمار روزافزون ابتلا به کرونا در این کشور را خطر بزرگی برای بهبود روند اقتصادی ارزیابی کرده است.

رئیس این انستیتوی مهم در آلمان در این باره گفته است: گسترش ویروس کرونا شرایطی را ایجاد می کند که فعالیت های اقتصادی در بخش های مصرف اجتماعی سفر، مهمان داری، فرهنگ و رویدادها کاهش یابد. در این صورت روند بهبودی شکننده شرایط اقتصادی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/84213

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی