پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رضا عابدی گناباد در گفتگو با جهت پرس مطرح کرد:

کارشناس و تحلیلگر سیاست بین الملل گفت: نقش آمریکا در جنگ غزه آشکار است چنانچه مقامات آمریکایی در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و جلسات امنیتی این رژیم حضور می یابند، حجم عظیمی از سلاح و بمب به سرزمین های اشغالی ارسال می کنند و مستقیم فرماندهی برخی عملیات را برعهده میگیرند و ابایی هم از آن ندارند.

منتشر شده در 30 مهر 1402
در سرویس

مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان ضمن محکومیت جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کشتار کودکان و غیر نظامیان به نقش مستقیم آمریکا در این جنایات و لزوم مطالبه عمومی در محکومیت آن اشاره داشتند. نقش حمایتگری که به گفته کارشناسان از ابتدای شکل گیری رژیم اشغالگر قد س تا امروز در تمام جنایات ریز و درشت و کشتار و نسل کشی مسلمانان همچنان ادامه دارد. با رضا عابدی گناباد، تحلیلگر مسائل بین الملل در این خصوص مصاحبه ای داشته ایم که در ادامه میخوانید.

*جناب عابدی! نقش آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و فرماندهی عملیاتی که برخی از مقامات ارشد ارتش رژیم اشغالگر قدس هم بدان معترفند را چطور ارزیابی می کنید؟

آمریکایی ها از بدو تاسیس رژیم صهیونیستی در این منطقه پشتیبان این رژیم بوده و در تاسیس  این رژیم با کمک انگلستان نقش داشته اند و بعد از تشکیل  رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ هم  یکی از متحدین  رژیم صهیونیستی  هستند؛ از کمک های اقتصادی مستقیمی که آمریکایی ها سالانه  به صهیونیستها می دهند تا کمک های  نظامی و اطلاعاتی و همکاری دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و دیگر کشورهای غربی من جمله انگلیس با رژیم صهیونیستی حاکی از حمایت و پشتیبانی مستقیم آنها از رژیم صهیونیستی دارد.

آمریکا به طور کلی پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی است و این تنها  بحث های حمایت های اقتصادی و مالی و تسلیحاتی و نظامی را شامل نمیشود بلکه حتی  در ساز و کارهای بین المللی هر گاه اسرائیل دست به جنایت می زند با وجود ساز و کارهای معیوب و ناقص حقوق بشری و سازمان های بین المللی و شورای امنیت می خواهند قطعنامه ای حتی در حد مجمع عمومی علیه این رژیم تصویب کنند، آمریکا و کشورهای غربی فعال میشوند که این اتفاق نیافتد.

در شورای امنیت هم آمریکایی ها مدام از بعد سیاسی و حقوقی  پشت رژیم صهیونیستی هستند در بعد  رسانه ای هم داستان همین است چنانچه در این ده روز از جنگ غزه و طوفان الاقصی نوع پوشش  رسانه های غربی و معیار اصلی آن دست آمریکا است؛ هر چند ممکن است کشورهای دیگری مانند انگلیس هم جریان رسانه ای در این خصوص داشته  باشند اما جریان اصلی و خط اصلی را رسانه های  آمریکایی ترسیم می کنند. رسانه هایی که خطشان را کاخ سفید و لابی صهیونیست ها و کنگره و نهادهای متعددی که در  آمریکا حامی صهیونیست هستند، مشخص می کنند.

شاهدیم که چه دموکرات ها و چه جمهوری  خواهان هیچ تردیدی در حمایت از رژیم غاصب صهیونیست ندارد و اینکه آقای بایدن  در بحبوحه این هیاهو به سرزمین های اشغالی  می آید و آن مواضع تاسف بار را می گیرد حتی  خط رسانه ای را طوری پیش می برند که نشان دهند بمباران بیمارستان غزه و کشتار هولناک آن توسط رژیم صهیونیستی صورت نگرفته در چارچوب همین بحث های رسانه ای کمک به رژیم صهیونیستی است لذا مشخص است  که طراحی جنگی در این حملات با کمک آمریکایی ها در حال انجام است.

*بیشتر توضیح می دهید که نقش آمریکا در این کشتار توسط صهیونیست ها چگونه است؟

همه چیز آشکار است که نقش آمریکا در جنگ غزه چگونه است چنانچه مقامات آمریکایی به کابینه جنگ رژیم صهیونیستی می روند و در آن شرکت می کنند و در جلسات  امنیتی این رژیم حضور دارند و عکس های آن منتشر می شود یا حجم عظیمی از سلاح در این یک هفته گذشته به سرزمین های اشغالی ارسال می کنند  و بمب هایی که  در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار می دهد از جمله همین بمبی که روی بیمارستان غزه انداختند، نشان از  آشکاری داستان آمریکا و اسرائیل دارد و آمریکایی ها تمام قدتر از  دفعات قبلی که یک مقداری برخی ملاحظات را  رعایت می کردند تمام قد پا ی کار هستند؛ سلاح می دهند، حمایت می کنند و حتی جنگ و عملیات را فرماندهی می کنند و ابایی هم از آن ندارند و حتی به لحاظ رسانه ای تماما حمایت می کنند.

مقامات آمریکایی در این خط دهی حتی اجبار را بر سر افرادی می آورند که نمیخواهند در این پلن بازی کنند مانند فلان سلبریتی یا نماینده کنگره که  یک مقداری با این نگاه آمریکایی ها زاویه دارد و چه فشار و تهدیداتی رویش می گذارند تا مواضعش را تغییر دهند.

*پروپاگاندای رسانه ای غرب علیه حماس و نیروهای مقاومت و مقصر جلوه دادن آنها در آغاز جنگ غزه و اینکه بمباران بیمارستان غزه را به راکت سرگردان حماس نسبت  می دهند در حالیکه بمب  مورد بحث جزو تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل بوده است زاویه دیگری از حمایت های تمام قد غربی ها خصوصا آمریکایی ها از اسرائیل است؛ این مهم چگونه قابل تحلیل است؟

همه  می دانند حماس و جهاد اسلامی چنین بمبی با این قدرت تخریب در اختیار ندارد که اگر داشتند این سلاح ها را علیه رژیم صهیونیستی استفاده می کردند و این خیلی روشن و مبرهن است؛ رژیم صهیونیستی و کلا غرب و آمریکا ماهیتش بر تروریست و جنایت بنا  نهاده شده و متاسفانه وقاحت را هم به حد اعلا رساندند و  برای مظلوم نمایی می خواهند جنایتشان را به گردن حماس بیاندازند.

بالاخره حماس ابهت رژیم صهیونیستی را شکست و تلفات  ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی باور کردنی نبود و روز اولی که این تلفات را ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر  اعلام می کردند غیر قابل باور بود و برخی آن را پای کار رسانه ای جریان مقاومت می گذاشتند اما مشخص شد که آمارها واقعی است. در حالیکه اسرائیلی ها معمولا آمارها  را کمتر اعلام می کنند در حال حاضر ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر براساس آمارهای خود صهیونیست ها مفقود هستند  و این اقدام  حماس همانطور که پیش تر اشاره شد ابهت رژیم صهیونیستی را شکست و اگر دقت کنید در روزهای اول به دنبال این بودند که این حمله را به ایران منسوب کنند چرا که برایشان قابل باور نبود که این حمله کار نیروهای مقاومت باشد و اگر مسجل میشد این حمله و عملیات طوفان الاقصی کار حماس است خیلی برایشان افت داشت لذا میخواستند طراحی و فرماندهی آن را به ایران نسبت دهند تا  یک مقداری از سنگینی شکست را بکاهند.

ابهت رژیم صهیونیستی شکست و اینکه بایدن  صراحتا عنوان کرد که ما به دنبال این هستیم یک سرزمین امن برای صهیونیست ها  در فلسطین ایجاد کنیم یعنی ایده تشکیل رژیم صهیونیستی و اسراییل این بود اما وقتی  این ایده به چالش کشیده میشود، ابهت رژیم صهیونیستی  از بین می رود  و به نظر می رسد این فضاسازی ها و این اقدامات و پروپاگاندای رسانه ای که صورت گرفته به نوعی برای کاستن از این مسئله و  شکست سنگین رژیم از حماس بوده باشد بلکه به نوعی افکار عمومی  را بر ضد حماس تحریک کنند تا رژیم  صهیونیستی بتواند به جنایات و کشتار دست بزند.

بخش زیادی از افکار عمومی غرب علیرغم رسالت روشنگری کردن رسانه ها خیلی به مسئله فلسطین  آگاهی ندارند و راز جزییات و  تاریخچه مسئله مطلع نیستند چرا که آنجا سانسور حاکم است و بسیاری از مطالب را رسانه های غربی مانند فاکس نیوز و بی بی سی و … عنوان نکرده یا سانسور می کنند. این  فضاسازی که می خواهند بر علیه حماس ایجاد کنند که یک گروه تروریستی از یک کشور دیگر حمله کرده است و به نوعی دارند فضا را برای جنایات بعدی اسرائیلی ها مساعد می کنند و فضا را به نوعی ایجاد کردند که در مسئله جنایت هولناک بیمارستان حماس را مقصر جلوه داده و بر جنایت صهیونیست ها ماله  بکشند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/145448

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی