پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده مجلس سوریه:

نماینده مجلس سوریه گفت : روابط تهران - دمشق راهبردي و هميشه براي اساس احترام متقابل ، تاريخي است.

منتشر شده در 13 تیر 1401
در سرویس

 نماینده مجلس سوریه با اشاره به روابط راهبردی تهران – دمشق و تلاش‌های ایران برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای افزود: واشنگتن می‌خواهد اوضاع منطقه متلاطم و پرتنش باشد و اختلافات بین کشور‌ها همچنان وجود داشته باشد.صفوان القُرَبی، نماینده مجلس سوریه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: روابط ایران و سوریه همیشه بر اساس احترام متقابل، تاریخی و راهبردی بوده است.
وی افزود: با وجود همه آشوب‌ها و ناارامی‌های منطقه‌ای و جهانی، این روابط قوی بوده و همچنان قوی باقی خواهد ماند.
نماینده مجلس سوریه سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران را بسیار با اهمیت دانست و گفت: سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به تهران بسیار مهم بود و چارچوب جدیدی برای روابط دو کشور ترسیم کرد و چشم انداز جدیدی برای محور مهم مقاومت در سطح سیاسی، اقتصادی و راهبردی در منطقه گشود.
صفوان القُرَبی با اشاره به سفر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به سوریه تصریح کرد: سفر وزیر امور خارجه ایران به دمشق نیز با هدف تلاش برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای به خصوص بین سوریه و ترکیه صورت گرفت.
وی افزود: متاسفانه اختلافات زیادی بین دو کشور وجود دارد. ایران برای آرامش و کاهش تنش بین دو کشور بر اساس حفظ منافع همه، یعنی ترکیه، سوریه، ایران و کل منطقه تلاش می‌کند. واشنگتن می‌خواهد که اوضاع متلاطم و پرتنش باشد و اختلافات بین کشور‌های منطقه همچنان وجود داشته باشد.
نماینده مجلس سوریه در پایان گفت: همه به تلاش‌های ایران در منطقه اعتماد دارند و با توجه به این ظرفیت مهم، دستگاه دیپلماسی ایران تلاش‌های زیادی برای بهبود روابط و حفظ آرامش منطقه انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/46805

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی