پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۸ سال پس از راه‌اندازی دیجی کالا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، این مجموعه اولین فروشگاه فیزیکی خود را راه‌اندازی کرد.

فروشگاه حضوری دیجی کالا
منتشر شده در 29 اردیبهشت 1403

به گزارش جهت پرس؛ در برهه‌ای از زمان که اکثر فروشگاه های حضوری در صدد تاسیس شعبه مجازی خود هستند، دیجی کالا، یعنی بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور اولین فروشگاه فیزیکی خود را راه اندازی کرد!

دیجی‌کالا که اواخر ۱۴۰۲ راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی خود در سال بعد را وعده داده بود، در روزهای گذشته از این فروشگاه آفلاین رونمایی کرد. این کار تغییری بزرگ در شکل فعالیت فروشگاه‌های آنلاین به‌شمار می‌آید؛ آیا تمایل به ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان و رشد بیشتر باعث این تصمیم شده یا ماجرا به سهم کم دیجی‌کالا از خرده‌فروشی آنلاین مربوط است؟

آخرین گزارش سالانه دیجی‌کالا از عقب‌افتادن تجارت الکترونیک ایران در مقایسه‌ با کشورهای همسایه حکایت می‌کرد. دیجی کالا معتقد است که سهم کل خرده‌فروشی آنلاین در کشور تنها ۴ درصد است. در حالی که همین نرخ برای چین ۴۶ درصد، انگلستان ۳۶ درصد، کره‌جنوبی ۳۲ درصد، دانمارک ۲۰ درصد، ترکیه ۲۰ درصد، اندونزی ۲۰ درصد، آمریکا ۱۶ درصد، فنلاند ۱۵ درصد، سوئد ۱۴ درصد، کانادا ۱۴ درصد و هند ۵ درصد تخمین زده شده است.

دیجی‌کالا بر‌اساس داده‌های بانک مرکزی، حجم معاملات شاپرکی کسب‌وکارهای اینترنتی و سهم دیجی‌کالا تخمین می‌زند که از کل ۴ درصد سهم خرده‌فروشی آنلاین، ۲ درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی و ۲ درصد سهم شبکه‌های اجتماعی است و در این میان نیمی از سهم فروشگاه‌های اینترنتی، یعنی یک درصد به دیجی‌کالا اختصاص دارد.

گفته شده که در فروشگاه فیزیکی و جدید دیجی‌کالا فقط محصولات مرتبط با حوزه تلفن همراه، لوازم صوتی و بازی‌ها به فروش می‌رسند. به ترتیب دیجی‌کالا تلاش خواهد کرد تا از ۹۶ درصد از بازار خرده فروشی کشور نیز سهم بگیرد.

اکنون حرکت دیجی‌کالا به سمت راه‌اندازی فروشگاه آفلاین در حالی است که پیش از این در اواخر سال گذشته، علی‌بابا، سامانه خرید آنلاین بلیت هواپیما نیز شعبه حضوری خود را افتتاح کرد و فعالان این حوزه اینطور گمانه‌زنی کردند که چنین انتخابی نمایانگر تمایل فروشگاه‌های آنلاین به ارتباط مستقیم با مشتریان و خدمات‌دهی بهتر به آنان است.

آدرس فروشگاه حضوری دیجی کالا

فروشگاه حضوری دیجی کالا

فروشگاه حضوری دیجی کالا واقع در طبقه همکف مرکز خرید رویال، سعادت آباد است. از طریق این لینک (اپلیکیشن نشان) و از طریق این لینک (اپلیکیشن ویز) می‌توانید به موقعیت فروشگاه حضوری دیجی کالا دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/170535

اخبار پیشنهادی

نظرات

یک پاسخ

  1. قرار بود همه فروشگاه های حضوری تبدیل بشن به سایت، الان سایتا دارن تبدیل میشن به فروشگاه حضوری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی