پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از واکنش‌ها به استیضاح وزیر صمت

امروز در مجلس با به استیضاح گذاشتن وزیر صمت و با بررسی نظرات موافق و مخالف این استیضاح و توضیحات فاطمی امین این گردونه به پایان رسید و فاطمی امین از قطار دولت پیاده شد.

منتشر شده در 10 اردیبهشت 1402

امروز در مجلس روز سر نوشت ساز بود، روز استیضاح یک وزیر که با بالا وپایین کردن اخبار و رصد کامل اتفاقات امروز مجلس تنها نکته‌ای که در این خصوص میتواند خود نمایی کند نادیده گرفتن اصل ماجرای استیضاح بود. امروز نمایندگان مجلس بر سر مسائلی حرف به میان آوردند که اصلا در جهت استیضاح نبود و به فاطمی امین برای پاسخگویی ربطی نداشت. روز قبل یک نماینده مجلس با تهمتی برای واگذاری خودرو به افرادی برای بقای وزیر جوی متشنج را برای استضیاح امروز رقم زد که حتی در مقابل درخواست فاطمی امین برای بلند شدن و ثابت کردن این دروغ جز سکوتی حرفی به میان نیامد.

این استیضاح برای رای آوردن انتخابات آتی مجلس بود که خانقا به صراحت به آن اشاره کرد و این صحبت او در فضای مجازی بازخودرهایی را به همراه داشت که نشان از این بود هدف کلی این استیضاح چه به حق و چه به ناحق را زیر سوال برد.

رسانه

رسانه

برخی سوالات و برخی از کنش‌ها به این استیضاح نا به حق بود و مشخص بود برخی از نمایندگان منتقد به وزارت صمت اصلا در جریان امورات وزارت خانه نیستند. این نحوه آشفته استیضاح امروز مجلس صدای برخی مردم را درآورد تا در صفحات خود در این خصوص نوشتند:

رسانه

رسانه

برخی از کاربران رسانه به این موضوع اشاره داشتند که در این مجلس دوگانگی اتفاق افتاد که در آن تقریبا عملکرد وزارتخانه بررسی نشد و عملکرد کلی دولت و موضاعت دیگر بررسی شد و نوشتند:

رسانه

رسانه

این که در این عرصه مهم و سر نوشت ساز نگاه بر اصل ماجرای استیضاح بسته شد و با نگاهی جوگیرانه و منفعت طلبانه به استیضاح دو باره یک وزیر پرداخت شد نگاهیبود که برخی از فعالان رسانه و اقتصاد به آن گله مند بودند.

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

فاطمی امین در وزارت صمت با قول هفتاد سر فساد رو به رو بود که برای مقابله با آن نیاز به زمانی فرا تر از فرصت کوتاه بین دو استیضاح نیاز داشت. شاید وزارت صمت راحتین جا برای بالا بردن منفعت مجلس برای آینده خود بود. در هر صورت از میان کل حاضرین که 272 نفر بودند 102 رای مخالف استیضاح و 2رای ممتنع و 162 رای موافق استیضاح و 6 رای باطله شد که در نهایت منجر به رای آوردن استیضاح فاطمی امین شد و پایان کار پر مشقت فاطمی امین امروز در مجلس رقم خورد.

رسانه

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/8524

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی