پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرپرست وزارت امور خارجه:

باقری با تاکید بر نتیجه‌های مثبت هم‌افزایی میدان و دیپلماسی، اجرای عملیات وعده صادق را دستاورد تعامل دوجانبه و هم‌افزای این دو مولفه مهم خواند.

منتشر شده در 11 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ علی باقری ، سرپرست وزارت امور خارجه در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه استفاده از مولفه‌های قدرت برای ما اقتدار آورد، گفت: عقب‌نشینی در میدان دیپلماسی برای ما قدرت نمی‌آورد.

به گفته سرپرست وزارت امور خارجه، میدان‌داری و راهبری برای حرکت به سمت جلو است که می‌تواند برای ما تولید قدرت کند و این موضوع در عمل در دولت آیت الله رئیسی کاملا مشاهده شد.

باقری با اشاره به اینکه سیاست همسایگی دولت آیت‌الله رئیسی، بسترساز میدان‌داری مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بود، اظهار کرد: این اراده و دوراندیشی و نگاه روبه‌جلو در جمهوری اسلامی توسط سیاستمدار صادقی، چون آیت‌الله رئیسی توانست چنین دستاورد عظیمی را برای جمهوری اسلامی به بار آورد.

وی در بخشی دیگر به عملیات وعده صادق اشاره کرده و تصریح کرد: وقتی جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی با همت و نقش‌آفرینی موثر شخص رئیس‌جمهور تحت رهبری داهیانه رهبر انقلاب تصمیم به تنبیه رژیم صهیونیستی گرفت و قدرتمندانه و مقتدرانه رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد، کشور‌های منطقه این حرکت را به‌عنوان حرکت ثبات‌زدا تلقی نکردند، بلکه از آن به‌عنوان یک اقدام موثر ایران برای ایجاد ثبات منطقه با استفاده از توانمندی‌های خود، یاد کردند.

باقری با تاکید بر اینکه این موفقیت ما در تعامل دوجانبه و هم‌افزای میدان و دیپلماسی بود، یادآوری کرد: هر دوی این‌ها به سمت جلو حرکت کردند، دیپلماسی برای نقش‌آفرینی میدان بسترسازی کرد و میدان از رویکرد دیپلماسی حمایت کرد و بالعکس؛ این باعث شد ایران در سطح منطقه به‌عنوان یک قدرت ثبات‌ساز و یک گرانیگاه امنیت پایدار میان همه کشورهای همسایه مطرح شود.

به گفته سرپرست وزارت امور خارجه، این درایت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله رئیسی بود که صهیونیست‌ها بعد از عملیات وعده صادق نتوانستند حتی یک بیانیه و مراجع بین‌المللی علیه ایران دریافت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: این هم اقتدار میدانی و هم اقتدار دیپلماسی ایران بود؛ اینجا است که نتیجه هم‌افزایی این دو عرصه مشخص می‌شود؛ اگر هر دو این مولفه‌ها در یک هویت واحد حرکت کنند، می‌توانند چنین قدرتی را برای کشور ایجاد کنند؛ در طول دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی هیچ حرکتی برای ایجاد و تقویت مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران تقویت شد و ارتقا پیدا کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171868

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی