پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

این روزها انتخابات اتاق بازرگانی که معمولاً در سکوت خبری و بدون حاشه انجام می‌شد در میان مهمترین اخبار روز قرار گرفته است. این اتفاق شاید به دلیل آن است که روند انتخاب، سابقه فرد منتخب و موضوعات جذاب دیگر، از دلایلی بود که مخاطبان رسانه را علاقمند به جستجو درباره سلاح‌ورزی می‌کند.

منتشر شده در 14 تیر 1402
در سرویس

خبر جذاب بود و خواندنی! گفته شد که ۷۰نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خطاب به وزیر صمت از حسین سلاح‌ورزی تحت عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نام برده و حمایت تمام‌قد خود از وی را اعلام کردند.

جمع مذکور با امضای نامه‌ای خطاب به عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از او خواستند تا با حمایت از بخش خصوصی در آغاز دوره جدید هیات رئیسه اتاق ایران، از هر گونه حاشیه‌سازی و مداخله غیرقانونی که نتیجه ای جز ضربه به تولید و اشتغال نخواهد داشت جلوگیری کند.

سلاح‌ورزی که بود و چه کرد؟
وقتی نام سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس منتخب اتاق ایران اعلام شد، بخش بزرگی از فعالان رسانه در بهت فرو رفتند که چرا یک فرد با سابقه انتشار توئیت حمایت از و همراهی با اغتشاشات پاییز 1401، مورد تایید نهادهای مربوطه قرار گرفته و بر نهایتا بر این مسند تکیه می‌زند؟
بعدتر اما خبر رسید که ظاهرا بعضی از مراجع امنیتی اصلا وی را تایید نکرده‌اند و در این رابطه یک نامه نیز در فضای مجازی منتشر شد.
از آن روز به بعد تا حدودی حساسیت بر حضور سلاح‌ورزی در مسند ریاست اتاق ایران، از اولویت خبری مردم خارج شد اما بعضی اتفاقات سبب می‌شود که نام و حواشی و سوابق وی بار دیگر در فضای مجازی به موضوعی مهم تبدیل شود.

حاشیه‌سازی بی‌حدومرز
به نظر می‌رسید حضور و سخنرانی سلاح‌ورزی در یک همایش مرتبط با دستگاه قضا طی روزهای اخیر به اندازه کافی حاشیه درست کرده بود اما خبر استعفای سلاح‌ورزی و بعد تکذیب استعفا باعث شد تا بیشتر از قبل نام وی بر سر زبان‌ها بیفتد.
نهایتا اما خبری منتشر که شاید بزرگترین حاشیه ممکن بود. حدود 70 نماینده مجلس طی نامه‌ای از سلاح‌ورزی حمایت کردند و اهالی رسانه و مردم و خیلی‌های دیگر را در حیرت فرو بردند.

کوتاهترین حافظه تاریخی و چند پرسش
اینکه سلاح‌ورزی با ارسال توئیت‌هایی، درباره اغتشاشات سال گذشته، مواضع نادرستی اتخاذ کرده و هرگز نیز تکذیب، عذرخواهی و یا ابراز ندامت نکرده است، نشان می‌دهد که حافظه تاریخی بعضی افراد د رمجلس شورای اسلامی، بیش از حد انتظار ضعیف است.
با این وجود اما اگر حافظه تاریخی ضعیف و یا بی‌اطلاعی نمایندگان سبب شده تا طی انتشار نامه‌ای عجیب از سلاح‌ورزی حمایت کنند، بد نبود اخبار این روزها و مواضع مردم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی رصد می‌کردند تا شاید تصمیمی جز حمایت از این فرد اتخاذ کنند.
حال این گروه 70نفره هستند و سئوالات مردم در این رابطه که اصولاً چرا باید چنین دفاعی از یک شخص انجام بدهند؟
چرا نمایندگان مجلس که شأن قانونگذاری دارند، صبر نکردند تا شبهات قانونی درباره سلاح‌ورزی برطرف شود؟
به‌راستی این حمایت و نامه‌نگاری چه فایده‌ای جز فشار رسانه‌ای بر مراجع ذیصلاح قضائی و امنیتی دارد؟

ملت چه توقعی از مجلس دارند؟
قطعا توقع از یک مجلس پویا حمایت از افراد خاص و ایجاد شائبه برای مردم نیست. ای کاش نمایندگان مجلس برای افکار عمومی و قوانین جاری کشور و سازمان‌های متصدی امور، ارزش بیشتری قائل می‌شدند.
سوابق فرد مذکور اگر چه روشن است اما بد نبود که نمایندگان مجلس، اگر قصد حمایت از دستگاه امنیتی و قضائی را ندارند، دست کم تلاش کنند تا وارد بازی رسانه‌ای حمایت سئوال‌برانگی زاز یک فرد یا طیف خاص نشوند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3415

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی